۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۱۹۰۹۳

تشکیل کارگروه های اقتصادی وقف از ضرروت های کنونی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که باید در سطح کشور و استان ها به طور ویژه کارگروه های اقتصادی در زمینه وقف ایجاد شود، افزود: تشکیل کارگروه های وقف از ضرورت های کنونی و مهم جامعه است.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در کارگروه های اشتغال و اقتصاد استان با بیان این که در حال حاضر وقف از اهرم های مهم اقتصادی برای کمک به افزایش تولید و اشتغال زایی در سطح استان های مختلف است، گفت: تشکیل صندوق توسط اوقاف برای  احیای موقوفات و پرداخت وام در زمینه فعالیت های تولیدی از مهم ترین فعالیت هایی است که در همین راستا انجام شده است.

 

وی با بیان این که مردم با انجام وقف علاوه بر بهره مندی از برکات معنوی این کار می توانند در پویایی اقتصاد نقش موثری داشته باشند، افزود: وقف در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های کشاورزی از وقف هایی است که نقش موثری در توسعه اقتصادی و رفع محرومیت در استان دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که تاکنون کارکردهای اقتصادی وقف آن چنان که باید مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است، افزود: در حال حاضر در استان پژوهش هایی در حوزه های اقتصادی وقف در دست تهیه و تدوین است که به نظر می رسد نتیجه این پژوهش های در افزایش نتایج اقتصادی وقف در جامعه موثر باشد.

 

حجت الاسلام گرایلی  ادامه داد: سازمان اوقاف سعی دارد با مشارکت واقفان و مردم در حوزه های صنعتی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اصول آن نقش موثری داشته باشد.

 

وی افزود: در صورتی که از منابع وقف به خوبی استفاده شود در زمینه افزایش تولید ملی نقش مهمی به دنبال خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که واقفان با انجام نیت های خود با توجه به نیازهای روز می توانند چرخ های اقتصاد را به حرکت درآورند، گفت: عده زیادی از جوانان با انجام وقف در بخش های اقتصادی از بیکاری و گرفتاری در انواع انحراف ها نجات می یابند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که حوزه های علمیه نیازمند توجه جدی مردم و مسؤولان هستند، افزود: خوشبختانه میزان وقف در زمینه فعالیت های قرآنی و حوزه های علمیه در استان روبه افزایش است./968/پ202/ب

ارسال نظرات