۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۹۰۹۸
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

وحدت حوزه و دانشگاه به پیشرفت اسلام کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به این که شهید مطهری رمز بقای اسلام و پیشرفت روز افزون آن را در وحدت حوزه و دانشگاه می دانستند، گفت: آنچه اندیشه شهید مطهری را ماندگار کرده است تحصیل در حوزه و دانشگاه بود.
حوزه

حجت الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در سال های اخیر اشتیاق دانشجویان برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه بیشتر شده است، گفت: این موضوع نشانه آینده روشن در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

وی با بیان این که مبلغی که در دانشگاه و حوزه درس خوانده باشد از موفقیت و توانمندی بیشتری در زمینه تبلیغ دین برخوردار است، گفت: در حال حاضر فضای علمی و فرهنگی کشور نیاز شدیدی به این قبیل مبلغان دارد زیرا این مبلغان افزون بر شناخت نیازها و فناوری های روز جامعه از مسائل حوزه های علمیه و نیازهای دینی هم آگاه هستند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به این که یکی از امتیازات مهم حوزه های علمیه برای دانشجویانی که می خواهند در این مکان ها درس بخوانند پذیرش بدون آزمون است، گفت: این موضوع موجب جذب عده زیادی از دانشجویان در سال جاری به حوزه های علمیه از جمله حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی شده است.

 

حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به این که شهید مطهری رمز بقای اسلام و پیشرفت روز افزون آن را در وحدت حوزه و دانشگاه می دانستند، ادامه داد: آنچه اندیشه شهید مطهری را ماندگار کرده است تحصیل در حوزه و دانشگاه بود.

 

وی با اشاره به این که طلبه ای که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد در استخراج منابع دین با توجه به نیازهای روز جامعه تبحر خاصی دارد، گفت: دانشجویان با اغلب فناورهای روز برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی آشنا هستند و همین موضوع موجب می شود طلبه ای که در دانشگاه تحصیل کرده با ابزارهای بیشتری برای نشر دین آگاه باشد و بتواند با استفاده از فناوری های روز احکام دینی را به خوبی در میان نسل جوان  و مردم ترویج کند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، رسانه های گروهی و موبایل ها و انواع نرم افزارهای مورد استفاده ضروری شده است، ادامه داد: دانشجویان به ویژه دانشجویانی که در رشته های فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستند اگر در حوزه های علمیه به عنوان طلبه تحصیل کنند می توانند بهترین و اثرگذارترین خدمت را به اسلام در حوزه نشر دین داشته باشند.

 

حجت الاسلام اسدالهی با توصیه به طلاب و دانشجویان برای تحصیل در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، ادامه داد: تحصیل در حوزه و دانشگاه انسان را در مسیر تعالی با یک جهش فوق العاده روبه رو کرده و روند دست یابی انسان به قرب الهی را تسریع می دهد.

 

وی با بیان این که خوشبختانه برخورد مدیران و اساتید حوزه های علمیه با دانشجویان خواهان تحصیل در حوزه های علمیه بسیار خوب است، یادآورشد: برای این که اشتیاق دانشجویان به تحصیل در حوزه افزایش یابد و آنها پس از ورود به حوزه دچار رکود نشوند باید مدارس علمیه خاصی با توجه به سطح دانشجویان خواهان تحصیل در حوزه های علمیه به ویژه در خراسان جنوبی ایجاد شود./968/ت302/ب4 

 

ارسال نظرات