۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۰۹۹

طلاب ورودی جدید بناب سال تحصیلی خود را آغاز کردند

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی 75 طلبه ورودی جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(ع) بناب با حضور تولیت این مرکز علوم اسلامی برگزار شد.
طلاب جوان

حجت الاسلام قدت صفرزاده، معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: پس از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب که با حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه کشور همراه بود، مراسم آغاز سال تحصیلی 75 طلبه ورودی جدید نیز برگزار شد.


وی با بیان این‌که طلاب پایه اول قبل از آغاز سال تحصیلی در جلسات آموزشی و اخلاقی اساتید حوزوی حاضر می شوند، خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این جلسات آشنایی اجمالی طلاب با نظام آموزشی حوزه، مسائل مربوط به ذی‌طلبگی و ضرورت تحصیل در حوزه و تفقه در دین برای طلاب ورودی جدید است.


حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که حساسیت تولیت حوزه علمیه بناب نسبت به مسائل اخلاقی، تربیتی و معرفتی طلاب پایه‌های نخست حوزه نشان از اهمیت تهذیب در نظام آموزشی این مرکز علوم اسلامی است، افزود: طلاب ورودی جدید علاوه بر تحصیل در دروس متداول حوزه، در کلاس‌های آموزشی و پژوهشی دیگری نیز شرکت می کنند.


معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب افزود: متولیان حوزوی بناب به صورت شبانه‌روزی بر امور تحصیلی، فردی و اجتماعی طلاب نظارت دقیق دارند، افزون بر این‌که تعامل صمیمی و مشورتی میان والدین طلاب با حوزه نیز در مقاطع مختلف سال تحصیلی برقرار می شود.


وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون حدود 600 طلبه پایه های یک تا 10 این مرکز علوم اسلامی سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: امسال کلاس های درسی حوزه علمیه بناب به نسبت سال‌های گذشته چند هفته زودتر دایر شده تا طلاب بتوانند بیش از پیش از اساتید حوزوی و فرصت های تحقیقی و پژوهشی بهره مند شوند.


حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب یکی از بزرگترین مراکز آموزش علوم اسلامی در منطقه شمال‌غرب کشور محسوب می شود، گفت: این مرکز به صورت مستقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی فعالیت دارد.


گفتنی است، شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی و اسلامی هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات