۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۲۰۹
امام جمعه موقت اردبیل:

امامزادگان پدران معنوی امت اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل، گفت: زیارت بقاع متبرکه امامزدگان موجب باز شدن باب رحمت الهی به روی قلوب مؤمنان می شود.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی امروز در جمع زائران امامزاده سید ابراهیم(ع) تبریز، با تأکید بر لزوم دارایی از بصیرت در مورد شعائر دینی، اظهار داشت: آمادگی قلبی انسان باعث می شود به سمت شعائر الهی میل یابد و نبود این میل نشانگر مشکل در آمادگی معنوی فرد است.


وی عقل و دین را دو وسیله عطا شده به انسان توسط خداوند متعال برای یافتن مسیر الهی دانست و خاطرنشان کرد: بالاترین لذت دو عالم لذت لقاءالله است که رب العالمین در قرآن کریم انسان را به آن دعوت می کند، اگر کسی بتواند به درجه قرب الهی نائل شود، کمالات معرفتی شامل حالش می شود.


این استاد اخلاق حوزه های علمیه قرآن و اهل بیت را دو بال تقرب به درگاه الهی و معرفت نسبت به توحید و معاد عنوان کرد و افزود: اهل بیت آینه های تمام نمای الهی و مصادیق لقاالله هستند و بدون رسیدن به شناخت و تبعیت از اهل بیت شناخت خدا ممکن نیست.


حجت الاسلام والمسلمین فروغی با اشاره به ارتباط امامزادگان با ائمه اطهار به عنوان دلیل احترام مسلمین به این بزرگواران، گفت: ما از درون به این امامزادگان محتاج هستیم. این بزرگواران در زمان خود عارفان و صاحب نفسانی بوده اند که به تعبیر روایتی از امیرالمومنین هیچ تفاوتی بدون زنده و مرده آنها نیست.


امام جمعه موقت اردبیل با بیان روایتی از توصیه امام حسن عسکری(ع) به یکی از نمایندگان خود مبنی بر تکریم سادات ولو سادات گناهکار، خاطر نشان کرد: امامزادگان پدران معنوی امت اسلام هستند. و زیارت بقاع متبرکه آنها موجب باز شدن باب رحمت الهی می شود.


این استاد حوزه علمیه با بیان و تشریح برخی روایات مربوط به لزوم زیارت و احترام امامزادگان، تأکید کرد: حرمت به امامزادگان، حرمت به پیامبر اسلام است و حرمت به پیامبر اسلام حفظ حرمت الهی است، بزرگترین خطا قطع ارتباط معنوی با فرزندان پیامبر اسلام(ص) است و فقط کسی که عقل را تعطیل کرده است چنین تجویزی می کند.


گفتنی است، در این مراسم که با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، از ضریح مطلای امامزاده سید ابراهیم(ع) محله شتربان تبریز رونمایی شده و از خیران و خادمان امامزادگان استان تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات