۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۱۹۲۱۱
در مشهد؛

همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش دو روزه مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی صبح امروز 12 شهریورماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.
فرهنگ رضوي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در مشهد، همایش دو روزه «مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی» صبح امروز دوازدهم شهریورماه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

 

علی اصغر حاجی نقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این همایش با بیان این که نوسان های اجتماعی و اقتصادی ای که در جامعه امروز ما معمولی تلقی می شود، برای گروه کثیری از مردم مانند امواج عظیمی هستند که بنیان خانواده را نابود و طبعا جامعه را با موجی از آسیب های اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی ناشی از آن درگیر می کند، گفت: به همین دلیل، موضوعات مرتبط با معاش، اقتصاد و تامین نیازهای روزمره زندگی، عمده ترین نگرانی انسان ها را تشکیل می دهد.

 

وی افزود: رفع این نگرانی عمیق و گسترده، زمانی میسر است که در وهله نخست، سبک زندگی آحاد جامعه اصلاح و متوازن شده و همزمان مسائل اقتصادی با موضوعات ارزشی قرین شود و اخلاق و مسؤولیت های اجتماعی به مدد مسائل اقتصادی بشتابند.

 

رییس همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی تصریح کرد: نقش نخبگان و گروه های مرجع و رهبران در این پروسه نقشی بی بدیل است و همچنین انسان های معتقد و دین باور قبل از آن که به مصرف و نیازهای روزمره خود و اطرافیان با چاشنی اسراف و تبذیر فکر کنند، باید به رسالت ایمانی و انسانی خود در زمینه موضوعاتی نظیر حق الله و حق الناس توجه کنند.

 

وی در ادامه درباره برنامه های این همایش نیز گفت:همایش ملی مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی به صورت دو روزه با برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران برگزار می شود.

 

حاجی نقی با بیان این که از 522 اثر رسیده به دبیرخانه این همایش 50 اثر پذیرفته شده است، اظهار کرد: 20 مقاله از این اثرها طی دو روز برگزاری این همایش ارایه  و به هشت مقاله برگزیده نیز جوایزی اهدا می شود.

 

وی در ادامه از حضور سرپرست کمیته امداد(ره) در برنامه اختتامیه این همایش در روز 13 شهریویر خبرداد و گفت: رونمایی از دو اثر «اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی»

و نرم افزار چند رسانه ای «اقتصاد مقاومتی» از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.

 

 گفتنی است، همایش مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی از سلسله برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ازسوی کمیته امداد خراسان رضوی با مشارکت دانشگاه امام صادق، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات و مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد./934/پ202/ب5 

ارسال نظرات