۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۱۹۲۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نهضت تولید محتوا در فضای مجازی به سمت تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی هدایت شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که نهضت تولید محتوا در فضای مجازی باید به سمت بازسازی و تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی هدایت شود، گفت: تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی یکی از ارکان مهم برای مقابله با سبک زندگی غربی در محیط سایبری است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که باید نهضت تولید محتوا در فضای مجازی سرعت بیشتری پیدا کند، گفت: نهضت تولید محتوا باید در مسیر تقویت و بازگویی فرهنگ ایرانی و اسلامی حرکت کند.

 

وی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر سرمایه گذاری در حوزه  تولید محتوا در فضای مجازی بسیار ضعیف است، ابراز کرد: برگزاری جشنواره های تولید محتوا در فضای مجازی یکی از راهکارهای جذب سرمایه گذار به این حوزه است و متولیان فرهنگی و فعالان بخش خصوصی باید بدانند سرمایه گذاری در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی یکی از سودآورترین حوزه ها در آینده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که در فضای مجازی در حوزه فرهنگ چالش های بسیار زیادی وجود دارد، گفت: باید در زمنیه مباحث فرهنگی در فضای مجازی در هر استان یک کارگروه تشکیل شود که هر کدام از این کارگروه ها زیر نظر شورای عالی فضای مجازی باشند و به این ترتیب با تقسیم کار در فضای مجازی میان استان های مختلف روند مدیریت فضای مجازی تسریع می شود.

 

وی افزود: در فضای مجازی با چالش‌هایی به لحاظ فرهنگی روبرو هستیم و تحقیقات بسیاری در این زمینه در کشور انجام شده است که این‌ چالش‌ها در کشور در حال تاثیرگذاری است و باید بحث‌های فرهنگی و ساماندهی محتوا در فضای مجازی ضروری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که میزان محتوای موجود در فضای مجازی به زبان فارسی بسیار کم است و متاسفانه دشمن در فضای مجازی عملکرد گسترده دارد، گفت: باید در آینده ای نه چندان حجم محتوای فرهنگی، علمی و دینی در فضای مجازی که برگرفته از قرآن کریم است بسیار گسترده شود تا منابع موجود به زبان فارسی در فضای مجازی به منابع مرجع و اصلی برای دانشمندان و کابران فضای مجازی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از کارهای موثر در زمینه مدیریت فضای مجازی است، ادامه داد: تمامی متولیان و نهادهای فرهنگی باید در این زمینه دولت و مدیران عرصه فضای مجازی را کمک کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان ها شهرداری و فرهنگ ارشاد باید با همکاری هم مردم را در مسیر دولت الکترونیک قرار دهند و آموزش های لازم در این زمینه را با کمک سازمان فنی و حرفه ای همگانی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: متاسفانه در حال حاضر حرکت موجود در عرصه فضای مجازی همپای سیاست های دشمن نیست و متولیان فضای مجازی باید در این حوزه به حدی فعال باشند که نه تنها همپای دشمن تولید محتوا داشته باشند بلکه باید تعداد محتوای موجود را از سایت های فرهنگی دشمن هم بیشتر کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که یادگیری زبان انگلیسی و زبان های خارجی در حال حاضر برای طلاب لازم و ضروری شده است، افزود: حوزه های علمیه باید به صورت هدفمند محتوای دینی و قرآنی را در فضای مجازی به زبان های مختلف منتشر کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات