۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۱۹۲۳۹
رییس تبلیغات اسلامی خلخال:

حوزه های علمیه خواهران نقش بسزایی در تربیت دینی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال اردبیل، با اشاره به جایگاه ویژه حوزه های علمیه خواهران و لزوم تقویت این نهاد دینی و فرهنگی، گفت: حوزه های علمیه خواهران نقش بسزایی در حاکمیت تربیت دینی در جامعه دارد.
 حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، در جلسه بررسی مشکلات حوزه علمیه خواهران این شهرستان، به جایگاه خاص حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: این نهاد فرهنگی و تربیتی که از دیر باز مورد مطالبه قشر بانوان تحصیل کرده بوده، می تواند در حاکمیت تربیت دینی در جامعه نقش بسزایی ایفا کند.

 

وی افزود: امروز به مبلغان خواهر در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و مجامع دینی نیاز است تا بتوانند در مکان‌های مختلف به تبلیغ و گسترش فرهنگ اسلامی  بپردازند.

 

حجت الاسلام محسنی، تصریح کرد: تعیینهدف، متناسب با توانایی، استعداد، شرایط و نیازهای زمان و سوق دادن طلاب به سوی آن یکی از وظایف مسؤولان حوزه های علمیه خواهران است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، اظهار داشت: نیاز جامعه به وجود طلاب و مبلغان خواهر به ویژه در جهت تبیین جایگاه حجاب و عفاف عاملی مهم در جهت تقویت حوزه های علمیه خواهران است.

 

وی افزود: با توجه به استقبال چشمگیر خواهران در ثبت نام اولیه و کسب جایگاه خاص در استان، حوزه علمیه خواهران خلخال می تواند آینده ای درخشان برای آشنایی نسل جوان امروزی و خواهران علاقه مند به مفاهیم و معارف اهل بیت ایجاد کند.

 

حجت الاسلام محسنی، به لزوم تقویت حوزه های علمیه خواهران در جامعه، تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش کلیدی بانوان در تربیت نسل آینده و گسترش فرهنگ زندگی اسلامی در بین خانواده ها لزوم توجه به تربیت دینی و وجود مبلغه ها را در جامعه افزایش داده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال خاطرنشان کرد: همه نهادهای فرهنگی بایستی حوزه علمیه خواهران را یاری کنند تا این مکان فرهنگی بتواند به مسؤولیت تربیت و پرورش خواهران طلبه و تربیت مبلغه به نحو احسن بپردازد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات