۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۱۹۲۴۰

حاشیه های خواندنی از مراسم تشییع پیکر امام جمعه بهشهر

خبرگزاری رسا ـ مردم مازندران امروز چهارشنبه بار دیگر با مردی از دیار علویان وداع کردند که زندگی سراسر ولایی، تواضع و مردمداری این بزرگوار زابانزد خاص و عام بود.
تشيع پيکر امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بهشهر برگزار شد که این مراسم با حاشیه های خواندی همراه بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری از سال 59 تاکنون که به عنوان امام جمعه بهشهر و از سال 75 به عنوان نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری منصوب شد همه زندگی خود را صرف اسلام و دینداری و مردم داری کرده و با تواضع، فروتنی و سعه صدر خود توانست مریدان و دلبستگان بیشماری را جذب خود کند تا در روز وداع با پیکر ملکوتی ایشان مردم سنگ تمام گذارند.

 

امروز مردان و زنان سرزمین علویان از ساعت های اولیه صبح و با سپیده خورشید به خیابان برای اسلام بیدار بود و برای دفاع از این انقلاب و اسلام خواب بر چشمانش نیامد.

 

امروز تشییع پیکر پاک مردی بود که خطبه های آتشین و رسایش بیگانگان را هراسان می کرد و اکنون نیز مراسم تاریخی تشییع ایشان با حضور مردم ولایتمدار و دلداده بهشهر و استان مازندران دوباره رعشه بر اندام دشمنان اسلام خواهد انداخت تا دشمنان با این تشییع و حضور گسترده بفهمند که مردم ما همواره با روحانیت، مرجعیت و ولایت باقی می مانند و توطئه های دشمنان بر ولایتمداری ما اثری ندارد.

 

مردم دیار علویان امروز از ساعات اولیه صبح و قبل از طلوع خورشید با حضور در گلزار شهدا با پیکر پاک امام جمعه محبوبشان وداع و ساعت هشت صبح زیارت عاشورا را قرائت و مراسم تشییع را در مسیر حدود هفت کیلومتری از بهشت فاطمه گلزار شهدا تا مصلی نماز جمعه گلزار شهدای گمنام برگزار کردند.

 

امروز شهرستان بهشهر سراسر سیاه پوش مردی از تبار زهرای اطهر(س) بود که در دینداری، مردمداری و تواضع کم نظیر بود و مردم سیاه پوش و گریان ما نیز حق مطلب را ادا کرده و علیرغم گرمای طاقت فرسا در همه مسیر هفت کیلومتری تا محل تدفین این روحانی برجسته، پیکر پاکش را بر دستان خود همراهی کردند.

 

برپایی ده ها ایستگاه صلواتی در مسیر تشییع پیکر پاک این بزرگوار خدمت رسانی به مردم را بر عهده داشتند.

 

خیل عظیم جمعیت از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و جوان، در هرکوی و برزن و هر منطقه ای به چشم می خورد و وجود زنان و مردانی که با توجه به کهولت سن کیلومتر ها از مسیر تشییع پیکر حجت الاسلام و المسلمین جباری را با پای پیاده طی می کردند مایه تعجب بود.

 

امروز وداع جانانه مردم  با بزرگ مردی که شایسته بزرگی بود جشم ها را خیره می کرد و حضور بسیاری از بزرگان و مسؤولان استانی و کشوری، از جمله آیات نظری و طبرسی، نمایندگان مجلس خبرگان، استانداران مازندران و گلستان، نمایندگان مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، روحانیان و اساتید حوزه های علمیه مشهد و قم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،مدیران و خیل عظیم مردم، در این مراسم قابل توجه بود.

 

ساعت نه روز چهارشنبه 12 شهریور ماه پیکر پاک حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری(ره) با حضور ده ها هزار نفر از مردم شهرهای استان مازندران و استان های همجوار از گلزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر حرکت داده شد و حوالی ساعت 11 صبح به جلوی پارک ملت رسید که در همین مکان حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری،  فرزند امام جمعه فقید بهشهر به قدردانی از شرکت کنندگان در تشییع پیکر والد خود به سخنانی پرداخت و در ادامه نیز نماز از سوی آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بر پیکر پاک آن مرحوم اقامه شد.

 

امروز سراسر بهشهر پر از صدای  عزا عزاست امروز، حجت حق جباری با شهداست امرو و صدای فاتحه و صلوات و قرآن بود و موج گریه و مویه بود که امان نمی داد و اشک ها بود که بر چهره جاری بود و  آن و ناله و شیون. 

 

مردم مازندران امروز با تشییع پیکر امام جمعه محبوب و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری، ولایتمداری و در مسیر روحانیت بودن را اثبات و پیکر پاک این عالم بزرگوار در جوار شهدای گمنام که ایشان دلداده این شهدا بود آرام گرفت.

 

این مراسم با تلاوت کلام الله مجید مداحی و مرثیه سرایی به پایان رسید و مراسم سوم و هفتم ایشان نیز روز جمعه 14 شهریور ماه در مصلی بهشهر برگزار می شود./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات