۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۹۲۴۳
مدیر کل اوقاف زنجان تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان برای مقابله با جنگ نرم دشمن

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان در مقابله با جنگ نرم دشمنان، گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه و آشنایی آن‌ها با سیره و روش زندگی ائمه معصومان(ع) از رویکردهای مهم برنامه های اوقاف است.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌ الاسلام علی باقری، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان استان که در امامزاده جعفر(ع) شهرستان آب‌بر زنجان برگزار شد، به ارائه گزارشی از تعداد بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد موجود در استان زنجان پرداخت.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 126 امامزاده در استان زنجان وجود دارد افزود: تا چند سال پیش فقط 90 امامزاده در استان شناسایی شده بود که با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات تعداد باقی‌مانده نیز شناسایی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به این که وجود امامزادگان نعمتی پر برکت برای استان است اظهار داشت: افزون بر این که وجود پیکر‌های مطهر امامزادگان موجب ایجاد فضای معنوی در استان شده است، وجود این بزرگان در زمینه جذب گردشگران مذهبی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

 

این مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: وجود امامزادگان و مراجعه سالانه تعداد زیادی از مشتاقان اهل‌بیت و ائمه معصومان(ع) برای زیارت مزار مطهر آنها، در شناساندن بهتر استان و جذب گردشگران مذهبی کمک شایانی کرده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه استان، گفت: اداره کل اوقاف استان زنجان نیز به منظور بهره‌گیری از ظرفیت و فضای معنوی حاکم بر امامزادگان اقدام به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی در این مکان‎ها می‌کند که تعداد این برنامه ها سالانه بیش از 35 عنوان برنامه فرهنگی و قرآنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف سال اجرایی می‌شود تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ها با حضور مسؤولان استانی و حتی کشوری برگزار می‌شود که البته هر سال به کیفیت برنامه‌های اجرایی افزوده شده و همین امر موجب حضور و مشارکت بیشتر مردم در آن‌ها می‌شود.

 

این مسؤول در پایان با بیان این که هدف از اجرای طرح‌های فرهنگی جذب گردشگران مذهبی، ارتقای سطح آگاهی جامعه و آشنایی آن‌ها با سیره و روش زندگی ائمه معصومان(ع) است تأکید کرد: استفاده از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز از دیگر اهداف اوقاف در اجرای این برنامه‌هاست./949/پ202/ب4

ارسال نظرات