۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۱۹۲۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

امامزادگان پرچم داران حقیقی معنویت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که ارتقای معرفت مردم نسبت به منزلت و جایگاه امامزادگان بستر ساز بصیرت ولایی در جامعه خواهد بود، بیان داشت: تجلیل و تکریم از امامزادگان یک کار ارزشمند و ماندگاری است که باید در جامعه ما نهادینه شود.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی بقاع متبرکه استان گفت: آنچه سبب شد تا مازندرانی‌ها اسلام را بپذیرند و تشیع را به ‌عنوان مذهب قبول کردند سادات، فرزندان و امامزادگان بودند و تبلیغات این قشر سبب معروفیت اسلام علوی شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: در ایام دهه کرامت 18 همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان در شهرستان ها تا پایان دهه کرامت در حال برگزاری است که این همایش ها در بقاع شاخص با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان و اصحاب وقف و بقاع، همراه با برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود که ائمه جمعه و سخنرانان مشهور کشور و استان  به سخنرانی می پردازند. 

 

حجت الاسلام علیزاده، ادامه داد: در این همایش ها از بیش پانصد خادم رسمی و افتخاری، هیأت امنا، ائمه جماعات، مدیران مراکز قرآنی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه تجلیل و تقدیر بعمل می آید.

 

وی افزود: خصوصیات فردی آحاد مردم پرآوازه مازندران از قبیل شجاعت، عدالت‌طلبی و استقلال‌طلبی سبب شد تا شیعه به اسلام ناب محمدی گرایش پیدا کند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، تصریح کرد: تنفر از ظلم، ظالم و همچنین وجود امنیت در بلاد و سرزمین مازندران از دیگر عوامل گرایش مازندرانی‌ها به اسلام بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به دوران حکومت ظلم و کفر در دوران امام علی(ع) گفت: در دورانی که بلاد اسلامی و تکایا محل لعن و بدگویی از امام علی(ع) و یارانش بود مازندرانی‌ها نوادگان و فرزندان عصمت و اهل بیت(ع) را دعوت کردند و نخستین حکومت تشیع را در مازندران راه‌اندازی کردند و کانون تمدن‌سازی شیعه در این منطقه بنیان نهاده شده است.

 

وی با برشمردن نقش مازندرانی‌ها در شکل‌گیری تشیع، افزود: تأسیس بارگاه ائمه اطهار و امامزادگان، توجه به عید غدیر، اقامه عزاداری امام حسین(ع) و یارانش، ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و پیشتازی در اطاعت از رهبری انقلاب از ویژگی‌های اصلی مازندرانی‌ها و عامل ایجاد تشیع بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران نقش بارز علما، اندیشمندان و مراجع را در ایجاد فرهنگ تشیع مهم دانست و گفت: عزت، شجاعت، دینداری و ولایت‌پذیری مردم ولایی مازندران مرهون تلاش‌های علما و مراجع دینی بود که فرهنگ تشیع را به عنوان امانتی گران‌بها به دست ما سپردند.

 

حجت الاسلام علیزاده به تکریم و بزرگداشت امامزادگان و تجلیل از خادمان این اماکن مذهبی اشاره کرد و افزود: امامزادگان در زنده نگهداشتن عاشورا و مکتب اسلام ناب علوی و تاثیرگذاری در اعتقادات اصیل شیعه مؤثر بودند و تکریم از این افراد تکریم از اسلام ناب محمدی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امامزادگان پرچمداران واقعی و حقیقی معنویت در جامعه هستند و این بزرگواران با تلاش جهادی و همت بلند توانستند جامعه را به سوی ارزش های انسانی و الهی سوق دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهداف بلند امامزادگان، گفت: اعتقادات، حیات و ممات ما مدیون این امامزادگان بزرگوار است که مراجع عظام تقلید و به ویژه مقام معظم رهبری برای تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی تاکید دارند.

 

وی با بیان این که ارتقای معرفت مردم نسبت به منزلت و جایگاه امامزادگان بستر ساز بصیرت ولایی در جامعه خواهد بود، بیان داشت: تجلیل و تکریم از امامزادگان یک کار ارزشمند و ماندگاری است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تکریم و تجلیل از مقام امامزادگان را تکریم و تجلیل از اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: امامزادگان نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم در کشور شیعی و ولایی ایران اسلامی داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزادگان نعمتی الهی برای کشورمان هستند که ما قدردان این نعمت خواهیم بود، ادامه داد: ولایی بودن و معرفت مردم نسبت به احکام دینی، اسلام، اهل بیت(ع) و معارف ارزشمند دینی مدیون حضور امامزادگان در کشورمان است. /950/پ202/ب1

ارسال نظرات