۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۲۵۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه صنعتی سهند، مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان و ورود خادمان آستان قدس رضوی به تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درهمایش دانش آموزان اناث شاهد و ایثارگر استعدادهای درخشان و ممتازین و برگزیدگان المپیادهای کشوری در تبریز اظهار داشت: 175 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های مختلف تحصیل می کنند.


وی با بیان این‌که بیش از شش هزار نفر نخبه علمی و 80 هزار دانش آموز کشور از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته شعارهای بسیاری در خصوص دفاع از ایثارگران داده شد ولی در عمل کاری انجام نشده است. البته اکنون توجه ویژه ای به خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد.


معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه قانونی برای ایثارگران تدوین شد که ضعف های بسیاری داشته گفت: متأسفانه با وجود سهمیه برای خانواه های ایثارگران در دانشگاه‌های دولتی 70 درصد فرزندان این عزیزان در دانشگاه‌های دیگر تحصیل می کنند.


مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، نهج البلاغه و اذان برگزار شد


مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم ، نهج البلاغه واذان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پالایشگاه تبریز با حضور 260 نفر از کارکنان و خانواده های آنان در دو بخش شفاهی و کتبی در رشته های تحقیق و ترتیل قرآن کریم ، اذان و تفسیر سوره اسرا و نهج البلاغه با نظارت داوران کشوری برگزار شد.


بنابر این گزارش، نفرات برگزیده این دوره مهرماه سال جاری در مرحله نیمه نهایی بین شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی پالایش وپخش منطقه شمالغرب کشور به میزبانی شرکت پالایش نفت تبریز به رقابت خواهند پرداخت.


طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود


حجت‌الاسلام رحیم شاهدی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید از هشتم شهریور آغاز و به‌مدت پنج روز برگزار می شود که 100 نفر از اساتید دانشگاه صنعتی سهند تبریز دراین طرح ثبت‌نام کرده‌اند.


وی با اشاره به این‌که طرح ضیافت اندیشه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز و با مشارکت معاونت آموزشی این دانشگاه برگزار می شود، گفت: محور بحث ها و موضوعات آموزشی این طرح «معرفت‎شناسی اسلامی» است که استاد دوره‌ دکتر مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف است.


حجت الاسلام شاهدی گفت: در کنار کارگاه تخصصی، برنامه‎‏های فرهنگی نیز از قبیل اردوی یک روزه تبریز گردی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، دیدار با یکی از علمای برجسته تبریز ، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و فرهنگی و... اجرا می‎شود.


خادمان آستان قدس رضوی وارد تبریز شدند


خادمان حرم رضوی در بدو ورود مورد استقبال مسؤولان اجرایی، خانواده معظم شهدا و مردم مومن و ولایت‏ مدار آذربایجان شرقی قرار گرفتند و در پنج روز اقامت خود در استان در30 ویژه برنامه در شهرهای تبریز، اهر، هریس، ورزقان، سردرود، اسکو و آذرشهر حضور خواهند یافت.


دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر، عیادت از بیماران و بازدید از ایتام تبریز از جمله برنامه های هفتمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید آذربایجان شرقی است.


گفتنیاست، هفتمین دوره جشن های ملی و معنوی زیرسایه خورشید، امسال هم‏زمان با سال‏ روز ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت رضوی در 200 شهر کشور و در 45 شهر از 10 کشور جهان با هدف گسترش جشن های دهه کرامت برگزار می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات