۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۱۹۲۶۵

اخبار کوتاه فرهنگی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ ثبت موقوفه جدیدی به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال، عرضه بن کارت های تخفیف در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان و ثبت‌نام 431 نفر در نطنز و بادرود برای حضور در مسابقات سراسری قرآن از جمله اخبار فرهنگی استان اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان محمدرضا نیلفروشان مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان امروز در محل این سازمان با اشاره به اقدامات این سازمان به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، گفت: با توجه به این که کبوتران حرم امام رضا(ع) برای ما جایگاهی خاص دارد؛ چون منسوب به امام است، از این رو، به مناسبت میلاد شمس‌الشموس، چند کبوتر ار حرم امام رضا (ع) به اصفهان می‌آیند و بوستان امام رضا میزبان این کبوتران خواهد بود.

 

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان این که به‌مناسبت ولادت امام رضا(ع)، شش انگشتر بزرگ در شش میدان شهر نصب خواهند شد ادامه داد: این انگشترها در مقیاس 110 برابر طبیعی و به ارتفاع سه متر ساخته شده‌اند وبر روی هر کدام از آن‌ها، نقش نگینی حک شده است که احترام به ساحت مقدس امام رضا(ع) را نشان می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: عبارت‌های «ماشاءالله» که نقش نگین امام رضا(ع) بوده، «حسبی‌الله» که از امام موسی کاظم(ع) به امام رسیده و نیز عبارت «یاعلی‌ابن‌موسی‌الرضا» بر روی انگشترها حک شده است.  

 

ثبت موقوفه جدیدی به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال  

 

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان اظهار داشت: در یک عمل خیرخواهانه محمد جهان فر قطعه زمین خود را به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال وقف کرد.



وی تصریح کرد: این قطعه زمین با مساحتی بالغ بر 204 مترمربع در خیابان کاوه، پشت بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع)واقع شده است.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: این موقوفه جهت احداث درمانگاه خیریه و محل اسکان موقت همراهان بیمار بیمارستان سوانح سوختگی وقف عام المنفعه شده است.

 

عرضه بن کارت های تخفیف در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان

 

مهدی براتی با اشاره به عرضه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بن کارت تخفیف، اظهار داشت: این بن کارت ها در مبالغ 200 هزار ریالی ویژه عموم، 300 هزار ریالی ویژه دانشجویان و 500 هزار ریالی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه عرضه خواهد شد.

 

گفتنی است دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان، از 15 تا 20 شهریورماه از ساعت 9:30 تا 12:30 و 16 تا 21:30 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.

 

ثبت‌نام 431 نفر در نطنز و بادرود برای حضور در مسابقات سراسری قرآن

 

علی مشربی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز اظهار کرد: به محض دریافت دستورالعمل ثبت‌نام دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت این آزمون‌ها با استقبال بی‌نظیر همشهریان روبه‌رو شده و تعداد 431 نفر از علاقه‌مندان به مسابقات قرآن در این دوره ثبت‌نام کردند و نطنز پس از شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل و کاشان بیشترین تعداد ثبت‌نام کننده را در سطح استان دارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز در مورد ثبت‌نام سایر رشته‌ها بیان کرد: در طرح قرآنی (1448) 90 نفر، در رشته تدبر در قرآن 40 نفر، نهج‌البلاغه 35 نفر و در سایر رشته‌های مفاهیم 15 نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند .وی افزود: تمامی ثبت‌نام شدگان در دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای ممهور کردن کارت ورود به جلسه می‌توانند از دوازدهم شهریورماه به موسسه مکتب‌القرآن  کریم شهر بادرود راجعه کنند.

 

وی در پایان اظهار کرد: دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در روز جمعه چهارم مهرماه در دو حوزه قرآن و عترت و در 15 رشته در سطح شهرستان نطنز و شهر بادرود برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی در نجف آباد

 

مسابقه بزرگ کتابخوانی به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

 

این مسابقه  از کتاب های ماهواره بر پشت بام خانواده ها و کتاب مفاتیح الحیاه  از 20 مرداد تا دوم مهرماه در سطح شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

 

گفتنی است تا کنون بیش از250 نفر در این مسابقات شرکت کرده اند  و در پایان به برنده گان جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد گردید./939/پ203/ب4

ارسال نظرات