۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۱۹۳۴۲

برگزیدگان جشنواره عکس رضوی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت، اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی با تجلیل از برگزیدگان در تبریز برگزار شد.
 حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره عکس رضوی در تبریز با بیان این‌که استقبال هنرمندان سراسر کشور از این جشنواره قابل توجه بوده است، اظهار داشت: بیش از سه هزار قطعه عکس از 70هنرمند 59 شهر کشور به این جشنواره ارسال شد.


وی با بیان این‌که از این تعداد هشت اثر برتر به برکت امام هشتم شیعیان(ع) معرفی و تجلیل می شوند، خاطرنشان کرد: این مراسم فرصتی شد تا از دو عکاس برجسته استان آقایان جواد بهمنش و محمدرضا امتنانی که آثار ماندگار و فاخری داشته اند، را مورد تجلیل و تکریم قرار دهیم.


صفی‌پور با بیان این‌که جشنواره عکس رضوی محل تجلی ذوق هنری عکاسان متعهد و ارزش مدار است، گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومان به ویژه امام رضا(ع) برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: هنر همواره دربردارنده پیامی از سوی هنرمند است و هنر عکاسی به علت برقراری ارتباط بصری با مخاطب تأثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر هنرها دارد و براین اساس هنرمندان عکاس برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی می‌توانند از این ویژگی هنر عکاسی بیشتر بهره بگیرند.


بنابر این گزارش، هیأت داوران جشنواره عکس رضوی سلیمان گلی از تربت حیدریه، صادق ذباح از مشهد، سمیرا غفاریان قالیباف از مشهد، سیدمحمدهادی شفیعی از مشهد، سیدعلی حسینیان نسب از مشهد، مهران میرزایی از مشهد، امیر عنایتی از تربت حیدریه و نسیبه خلیلی از آمل را به ترتیب حائر رتبه های اول تا هشتم معرفی کرد.


گفتنی است، جواد بهمنش متولد 1334 شیراز بوده و فعالیت هنری خود را از سال 52 آغاز کرده است. وی مدرس عکاسی در دانشگاه بوده و زمینه عکاسی هنری وی معماری، اجتماعی و طبیعت است.


همچنین محمدرضا امتنانی متولد 1334 تهران بوده و عکاسی را از سال 1347 آغاز کرده است. وی تداوم هنر خود را بعد از سالیان متمادی در مسیر عکاسی حوزه اندیشه و هنر اسلامی تثبیت کرده که عکاسی از کنگره عظیم حج یکی از بارزترین مجموعه های تصویری اوست.


یادآور می شود، جشنواره عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیرخانه نمایندگی بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در آذربایجان شرقی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان،‌ انجمن عکاسی و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار می شو /935/پ202/ب4

ارسال نظرات