۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۹۳۴۴
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

هنر دینی همواره فاخر و ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفیق هنر با موضوعات دینی و معنوی را موجب ماندگاری آن دانست.
هنر ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه جشنواره عکس رضوی در تبریز با تأکید بر بهره‌مندی هنرمندان از مفاهیم عالی دینی در خلق آثار هنری اظهار داشت: تلفیق هنر با موضوعات دینی و معنوی موجب ماندگاری است.


وی با تأکید بر این‌که اتصال هنر با مواریث کهن و هنرهای قدسی موجب پایایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: جشنواره عکس رضوی و جشنواره هایی از این دست موجب ثبت و ماندگاری هنر و رونق عکاسی می شوند، وجود مبارک امام هشتم در ایران اسلامی ظرفیت هنر دینی در کشور را اعتلا بخشیده است.


مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فرهنگ و هنر بومی مناطق مختلف کشور و سایر ویژگی های قومی و اجتماعی اقوام مختلف را موجب پرباری فرهنگ غنی ایرانی دانست و افزود: نقد و بررسی فرهنگ و هنر بومی و محلی مناطق مختلف ایران موجب معرفی و پیشرفت این هنرها می شود.


همچنین رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره عکس رضوی اظهار داشت: آزاد اندیشی، عصر طلایی علمی و هنری را در جوامع رقم می زند، به گواه تاریخ تضارب آرا موجب رونق علم و هنر می شود، در دوره ای که اهل شمشیر بر اهل قلم غالب شود، دوره پیشرفت و توسعه فرهنگی، هنری و علمی متوقف می شود.


وی با بیان این‌که عصر امام رضا(ع) را عصر شکوفایی دوباره علوم و فرهنگ اسلامی و شکل گیری مکاتب فکری گوناگون بوده است، گفت: حضور ششمین اتر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت رضا(ع) در ایران اسلامی را باید سر آغاز تحول علمی و فرهنگی در میان مسلمانان به ویژه ایرانیان دانست.


بنابر این گزارش، بیش از سه هزار قطعه عکس از 70 هنرمند 59 شهر کشور به دبیرخانه جشنواره عکس رضوی ارسال شد که زا این تعداد هشت اثر برتر به برکت امام هشتم شیعیان(ع) معرفی و تجلیل شدند، همچنین در این مراسم از دو عکاس برجسته آقایان جواد بهمنش و محمدرضا امتنانی که قدردانی شد.


هیأت داوران جشنواره عکس رضوی سلیمان گلی از تربت حیدریه، صادق ذباح از مشهد، سمیرا غفاریان قالیباف از مشهد، سیدمحمدهادی شفیعی از مشهد، سیدعلی حسینیان نسب از مشهد، مهران میرزایی از مشهد، امیر عنایتی از تربت حیدریه و نسیبه خلیلی از آمل را به ترتیب حائر رتبه های اول تا هشتم معرفی کرد.


جشنواره عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت ارشاد،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیرخانه نمایندگی بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در آذربایجان شرقی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان،‌ انجمن عکاسی و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات