۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۱۹۳۸۳

همایش بزرگداشت سه علامه تبریزی از شبکه المنار پخش می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی» و همایش بزرگداشت «سه‌علامه تبریزی» از شبکه‌ جهانی المنار لبنان پخش خواهد شد.
المنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر هفته نکوداشت تبریز امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با هماهنگی‌های رسانه‌ای اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری، برنامه‌های مختلف نکوداشت از شبکه‌های متعدد داخلی و بین المللی پخش خواهد شد.


وی با اشاره به این‌که همایش‌های متعدد فرهنگی و دینی همزمان با «هفته نکوداشت تبریز» 22  تا 27 شهریور پیش بینی شده است، خاطرشنان کرد: دو همایش «فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی» و همایش « بزرگداشت سه‌علامه تبریزی» از شبکه جهانی‌ المنار پخش خواهد شد.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز، در سطحی متفاوت‌تر و وسیع‌تر از نکوداشت تبریز، طراحی شده است، افزود: در طراحی برنامه‌های مختلف، توجه به هر دو حوزه برنامه‌های مردمی و برنامه‌های تخصصی فرهنگی، هنری، اقتصادی، سلامتی و گردشگری به صورت توام لحاظ شده است.


وی با اشاره به این‌که برنامه های هفته تبریز از 22 تا 27 شهریور با 60 عنوان برنامه اصلی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: افتتاحیه برنامه ها با حضور شهرداران و سفیرا کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، آلمان، لهستان، تاتارستان، فلسطین، آذربایجان و تاجیکستان همراه خواهد بود.


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اعلام این‌که همزمان با هفته گرامیداشت تبریز از مقام شامخ علما و علامه‌های حوزوی این شهر تجلیل خواهد شد، گفت: همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» و همایش بزرگداشت سه علامه امینی(صاحب الغدیر)، طباطبایی(صاحب تفسیرالمیزان) و جعفری( فیلسوف شرق) در این راستا برگزار خواهد شد.


وی افزود: این همایش در 18 محور تخصصی از جمله فرهنگ غدیر و منابع انسانی اسلامی، مدیریت اسلامی، ارتباطات اسلامی، تئوری‌های هویت انسانی، مبنای مدیریت اسلامی، راهکارهای تحقق مدیریت جهادی درجامعه اسلامی، مدیریت جهادی در سیره امام علی(ع) و مؤلفه‌های مدیریت جهادی برپا می‌شود.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که در این همایش اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظرانی از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، ترکیه، آذربایجان و مالزی حضور خواهند داشت، گفت: همزمان با هفته نکوداشت تبریز همایش « تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» توسط کمیته حوزه‌های علمیه مستقر برگزار خواهد شد.


وی محل برگزاری این همایش را بازار مظفریه تبریز اعلام کرد و افزود: بازار مظفریه تبریز با بیش از 250 سال سابقه در اعتلای فرهنگ عزاداری، نقش اساسی در تبیین نهضت عاشورا در منطقه آذربایجان داشته است. قصد داریم تمام ظرفیت‌های فکری و فرهنگی شهر تبریز را در مدت برگزاری نکوداشت مطرح کنیم./935/پ203/ب4

ارسال نظرات