۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۱۹۴۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت حساب خود را از فتنه گران جدا کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه و فتنه گران برای نظام اسلامی، از دولت یازدهم خواست تا حساب خود را به طور مشخص از فتنه گران جدا کند.
حجت الاسلام يعقوبي نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دولت مردان پرداخت و با بیان این که رهبری در این دیدار 15 بند توصیه حکیمانه به دولت داشتند، افزود: وزرا و مدیران دولت یازدهم می باید این توصیه ها را آویزه گوش خود کرده و آنها در عمل اجرا کنند.

 

وی با تأکید بر این که مدیران و مسؤولان دولت تدبیر و امید می باید همواره این توصیه های رهبری را مرور کنند، اظهار کرد: دولت یازدهم هفته ای یک روز را به ارائه درس اخلاق به وزرا و کابینه خود اختصاص دهد و در این کلاس اخلاق، رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری را به مدیران خود گوشزد کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برخی از بندهای توصیه رهبری به دولت مردان یازدهم، اضافه کرد: رهبری از هیأت دولت خواسته اند تا مواظب باشند جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش نرود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در کشور ما در عمل دو جناح و رویه سیاسی مشخص وجود دارد که وجود این دو جناح فی نفسه بد نیست اما باید مراقب بود جناح بندی ها به دعواهای سیاسی و کشمکش های مخرب تبدیل نشوند.

 

به گفته وی همه جناح های سیاسی موجود در کشور باید در کنار هم به مردم خدمت کنند نه آن که کشور و جامعه دوقطبی شده و اختلافات سیاسی وقت و انرژی مدیران را بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: جناح سیاسی به این معنا نیست که در برخوردها و فعالیت های خود خط کشی کرده و مدیران و مسؤولان را تنها از میان هم حزبی های خویش انتخاب کنیم بلکه می باید از ظرفیت هر کسی که توانمندی خدمت به این جامعه را دارد، استفاده کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه برای نظام اسلامی، تأکید کرد: دولت مردان یازدهم نباید خط قرمز فتنه را فراموش کنند بلکه لازم است حساب خود را به طور مشخص از فتنه گران جدا کنند.

 

وی افزود: از طرف دیگر فتنه گران و حامیان آنها و نیز کسانی که حاضر نیستند از فتنه گری خود توبه کنند نیز می باید حساب خود را از دولت و نظام اسلامی جدا کنند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجلاس روز جهانی مساجد ضمن تمجید از این بیانات رییس جمهور اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این مراسم با قرائت آیه «یا ایها الذین امنو اتقو الله و قولو قولا سدیدا یصلح لکم اعمالکم و یغفر لکم ذنوبکم و من یطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما» تصریح کرد که امام(ره) بیانات و اعلامیه هایش قول سدید بود و امروز نیز رهبری معظم انقلاب قول و کلامشان قول سدید است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر همه مسؤولان و مدیران جامعه در کنار مردم به همین یک نکته باور عملی داشته باشند؛ شکل جامعه ما جور دیگری خواهد بود و بسیاری از مشکلات کشور ما مرتفع می شود./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات