۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۱۹۴۴۹
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

تشدید تحریم ها نیز نتوانست خوش بینی برخی را برطرف کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برخی پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا نیز همچنان به روند مذاکرات خوش بین هستند، گفت: تا زمانی که اینها پی به اشتباه خود نبردند، مذاکرات ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به اعمال تحریم های تازه از سوی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: کسانی که نسبت به ادامه روند مذاکرات خوش بین هستند هنوز نتوانستند به حرف های رهبر معظم انقلاب و برخی منتقدان، برسند.

وی افزود: به همین دلیل تا کسی یک مقدار نسبت به مذاکرات اظهار انتقاد می کند، سخت در مقابل آنها موضع گیری می کنند حتی با الفاظی که سزاوار مقامات بالای مملکت جمهوری اسلامی نیست، به منتقدان عکس العمل نشان می دهند.

مدیر حوزه های علمیه همدان ادامه داد: تا این آقایان خودشان به نتیجه نرسیده اند که نمی توان به مذاکرات خوش بین بود، آن را ادامه می دهند و مقام معظم رهبری نیز آنها را منع نکردند، حتی گاهی تأیید هم می کنند تا نگویند چون شما مخالف بودید ما کاری نتوانستیم انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در پیش بینی نتیجه مذاکرات، گفت: به نظر می رسد نتیجه مذاکرات تنها این خواهد بود که برخی ها که هنوز خوشبین هستند به این نتیجه برسند که خوش بینی شان اشتباه بود.

ادامه روند مذاکرات اتمام حجت با افراد خوش بین است

وی مذاکرات را اتمام حجتی برای طرفداران مذاکره با آمریکا دانست و بیان داشت: این افراد باید بدانند که ما در مشکلات باید تکیه مان اول به خدا و بعد به منابع داخلی خودمان باشد؛ اعتماد ما باید به منابع انسانی، اقتصادی و تمام موهبت هایی که خدا به ما عنایت کرده است باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: اگر اینها نا امید شوند از این که آمریکا این تحریم ها را بردارد در اثر این نا امیدی می توانیم به خودکفایی برسیم، همان گونه که در دوران دفاع مقدس با این که همه دنیا ما را عملا تحریم کرد با توکل به خدا به خود اکتفایی رسیدیم؛ این تنها راه حل است.

مدیر حوزه های علمیه همدان با اشاره فرمایش امام(ره)مبنی بر این که ارتباط ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است، گفت: بنابراین مذاکرات به نتیجه ای که مد نظر این آقایان است نخواهد رسید؛ دیگر کشورهای 1+5 نیز که دنباله رو آمریکا هستند و خیلی بعید به نظر می رسد که بتوانند خودشان را از آمریکا جدا کنند و بر خلاف میل او بخواهند توافقی را صورت دهند.

ارتباط با آمریکا به صلاح ما نیست

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی افزود: همان گونه که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز از ابتدا فرمودند ارتباط با آمریکا، یک مسأله ای است که در حقیقت نه به صلاح مملکت اسلامی ما است و نه آنها حاضرند که شرایط به حق ایران را بپذیرند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم، گفت: آنچه از فرمایشات ایشان برداشت می کنیم این است که این کسانی که هنوز احتمال تأثیر در آنها هست که در مورد این نشست و برخاست های با آمریکا تجدید نظر کند، به این نتیجه برسند که آمریکایی ها حاضر نیستند حقوق به حق ایران را بپذیرند و در راه حق قدم بردارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه«وَ لَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»بیان داشت: ما اگر دست از همه این ارزش هایی که به خاطر آنها انقلاب کردیم بردایم و مطیع حلقه به گوش بشویم آنها قانع می شوند در غیر این صورت کوتاه نخواهند آمد و حتی اگر مسأله هسته ای را هم بپذیرند به قول رهبر معظم انقلاب فردا یک بهانه دیگر مانند بحث حقوق بشر را مطرح می کنند.

آمریکا و صهیونیست ها از خون آشامی دست بر نمی دارند

مدیر حوزه های علمیه استان همدان با تأکید بر این که دفاع آمریکا از حقوق بشر ادعای دروغی است، گفت: در جریان غزه و در آن ایام سختی که صهیونسیت ها آنچنان زن ها و بچه های بی گناه را به خاک و خون می کشیدند و کودک کشی در سراسر دنیا محکوم می شد، مدعیان حقوق بشر صریحا از آنها دفاع می کردند، حتی رییس جمهور آمریکا نیز شخصا پشتیبانی می کرد؛ بنابراین اینها دست از خوی خون آشامی خود بر نمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: ما نه تنها به این مذاکرات خوشبین نیستیم بلکه نخواهیم گذاشت نتیجه ای که آمریکا در پی آن است حاصل شود چراکه مردم ما اینهمه خون دادند و امام راحل این همه خون دل خوردند و 14 سال تبعید کشیدند.

وی افزود: همه کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیدند و برای دست یابی به ارزش های اسلامی انقلاب کردند، دست بردار نخواهند بود./928/ت302/ج

ارسال نظرات