۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۴۶۳
امام جمعه دامغان:

دولت توصیه‌های رهبری را عملیاتی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان، گفت: دولت باید توصیه‌های 15 گانه رهبری را نصب العین قرار داده و آنها را عملیاتی کند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه خط قرمز بودن فتنه و فضا دادن به فتنه‌گران از مهم ترین رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با دولتمردان بود اظهار داشت: مهمترین عامل فتنه محبت دنیا و حب جاه و مقام است که نمونه عینی آن را در سال 88 شاهد بودیم.

 

وی تصریح کرد: همه مردم و مسؤولان باید همواره مراقب خطوط قرمز ذکر شده از سوی رهبری باشند زیرا مقام و دنیا طلبی و محبت دنیا و قدرت انسان را مغرور می‌کند و فریب می‌دهد همان‌گونه که در فتنه 88 برخی افراد برای رسیدن به قدرت چه آشوب‌هایی به پا کردند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان هدف نهایی دشمن و فتنه گران در سال 88 را از بین بردن کامل انقلاب عنوان کرد و افزود: مردم در آن موقعیت حساس هوشیارانه و به موقع به میدان آمدند و از ولایت دفاع کردند زیرا درک نموده بودند که بر اساس آیات قرآن فتنه گناهش از قتل نیز بااتر است.

 

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: فتنه تنها متعلق به امروز و دیروز نیست، در زمان امیرمؤمنان و جنگ صفین نیز معاویه صفتان به نام اسلام قرآن‌ها را سرنیزه کردند و گفتند تنها قرآن را قبول داریم و با نادانی موجب شکست ظاهری سپاه اسلام شدند حال آنکه مؤمن باید آنچنان زیرک باشد که دست دشمن را در فتنه‌ها بخواند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: فتنه‌گران در زمان ما وقتی می‌بینند اسلام و تشیع در حال رشد است و حقانیت شیعه با بیداری‌هایی که انقلاب ما به جای جای دنیا هدیه داده، هر روز آشکارتر می‌شود، این فتنه‌ها را بپا می‌کنند که حاصل آن وضعیت مسلمانان در موصل یا آوارگی 3 میلیون نفر در سوریه بواسطه حضور تفکر و فتنه داعش است.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان با گرامیداشت یوم الله 17 شهریور‌ماه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: 16 شهریور 57 مقدمه‌ این روز بزرگ بود که در آن جمع زیادی از هموطنانمان به‌دست رژیم شاهنشاهی و دولت جدیدش که به‌نام آشتی ملی روی کار آمده بود به خاک و خون کشیده شدند و 17 شهریور را به روزی فراموش نشدنی در تاریخ کشورمان بدل کردند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان با اشاره به دومین سفر وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان و افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان این موفقیت را به مردم شهرستان و تمامی مسؤولانی که برای تحقق این مهم تلاش کردند تبریک گفت و افزود: فعالیت‌های وزیر پرتلاش و پیگیر بهداشت و درمان در بهبود وضعیت سلامت جامعه شایسته قدردانی است.

 

گفتنی است، درخواست امام جمعه دامغان از وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اجرایی کردن توافقات انجام شده فی‌مابین در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و تمجید و قدردانی حجت الاسلام والمسلمین ترابی از برگزاری شایسته ششمین المپیاد ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی بسیج کشور در دامغان با تلاش سپاه این شهرستان و استان سمنان با حضور جمع کثیری از ورزشکاران بسیجی 32 استان کشور از دیگر بخش‌‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات