۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۵۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

عظمت ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که عزت و عظمت ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) است، گفت: ما سرمایه های گرانقدری چون امام رضا(ع) در کشور خود داریم که باید بهره کافی را از این بزرگواران داشته باشیم.
فراخوان دومين همايش علمي پژوهشي آموزه‌هاي سياسي امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم بزرگداشت دهه کرامت که در آمل برگزار شد با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهد که نقش ارزنده ای در تعالی انسان دارد، گفت: دین می‌خواهد تسلیم برنامه‌ها، دستورات و اوامر حق باشیم تا در دنیا و آخرت آبرومندی و سعادت را رقم بزنیم.

 

وی با اشاره به این که انسان باید بندگی را به عنوان تکلیف خود بداند و در راستای تقرب خداوند منان گام بردارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را بر مبنای بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) قرار دهیم که می تواند ضامن سعادت انسان بوده و ما را نجات خواهد داد.

 

حجت الاسلام خلیلی،تصریح کرد: اگر ما در مسیر ارائه تکالیف الهی باشیم متجلی به اسماء الهی می شویم که همواره و در همه ابعاد زندگی باید در راستای تقرب الی الله گام برداریم که اثرات ارزنده آن را در زندگی خود خواهیم دید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که انسان باید قدر و منزلت خود را دانسته و فریب مطامع دنیوی را نخورد، خاطرنشان کرد: وسوسه های شیطانی درصدد است تا انسان را از مسیر حق خارج کند که باید مراقب باشیم.

 

وی، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا دوستی ارزنده ای با خاندان عصمت و طهارت داشته باشد که در این صورت می تواند به مراتب والا دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که توسل به اهل بیت معصومین(ع) راهگشای زندگی انسان است، بیان داشت: انس با اهل بیت معصومین(ع) سبب می شود تا انسان در مسیر ارزنده و والایی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خلیلی، ادامه داد: حرکت جوهری در ما قرار دارد که مسیر خود را طی می کند و این به برکت ائمه معصومین(ع) است.

 

وی با بیان این که مقام امامت در افق و اوج قرار دارد و امامت منصبی بوده که دنباله رو سیره نبوت است، گفت: اهتمام ارزنده ای باید در راستای ترویج سیره اهل بیت معصومین(ع) در جامعه وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که سیره امام رضا(ع) الگویی ارزنده برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرماید انسان شیعه باید نسبت به اجرای واجبات الهی تلاش داشته باشد که باید  کوشش کنیم تا در راستای انجام واجبات دینی با اهتمام ویژه ای حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که عزت و عظمت ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) است، گفت: ما سرمایه های گرانقدری چون امام رضا(ع) در کشور خود داریم که باید بهره کافی را از این بزرگواران داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: باید آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان درک و فهم ارزنده ای نسبت به دو افتخار ایران زمین یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) داشته باشند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات