۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۱۹۵۵۰
امام جمعه موقت دورود:

حرم مطهر امام رضا مایه مباهات ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دورود با اشاره به وجود پر برکت حرم مطهرامام رضا(ع) در ایران اسلامی، وجود ایشان را مایه برکت و مباهات ملت ایران بیان کرد.
حرم رضوي

حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان، امام جمعه موقت شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع)، بیان داشت: امام رضا(ع) مایه برکت و مباهات ملت ایران است.

وی با بیان این که عزت مردم ایران به برکت وجود امام رضا(ع) است، افزود: وجود حرم مطهر امام رضا(ع) منشأ خیر و برکت برای ایران اسلامی شده است.

امام جمعه موقت دورود با اشاره به سفر امام رضا(ع) در دوران امامت به خراسان، تصریح کرد: سفر ایشان در راستای احیای امامت در جهان اسلام بود.

وی با بیان این که هر یک از امامان در راستای گسترش اسلام نقش بسزایی برعهده داشتند، عنوان داشت: هجرت امام رضا(ع) به ایران سبب گسترش معارف ناب اسلام شیعی شد.

رییس تبلیغات اسلامی دورود خاطرنشان کرد: وجود حرم مطهر امام رضا(ع) مایه افتخار ایران اسلامی است و موجب عمق بخشیدن به مسائل معنوی و فرهنگی شده است.

حجت الاسلام تقویان در ادامه با اشاره به دسیسه های فرهنگی دشمن علیه فرهنگ اسلامی، عنوان داشت: ترویج و تبیین سیره ائمه اطهار(ع) مناسب ترین راه مقابله با دسیسه های دشمن است.

وی دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش سیره امام رضا(ع) به ویژه بین نسل جوان دانست و تصریح کرد: ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) باید در همه ایام مورد توجه نهاد های فرهنگی قرار گیرد و منحصر به ایام خاص نباشد.

حجت الاسلام تقویان با تأکید بر بازگو کردن معارف اهل بیت(ع) به ویژه معارف امام رضا(ع) برای نسل جوان، بیان داشت: سیره علمی و عملی امام رضا(ع) موجب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود.

رییس تبلیغات اسلامی دورود با بیان این که پیروی از سیره عملی و رفتاری ائمه اطهار(ع) راه رستگاری را در جامعه به انسان نشان می دهد، خاطرنشان کرد: والدین در ابتدا نقش بسزایی در راستای آشنایی فرزندان با سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) دارند./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات