۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۵۵۲
معاونت تهذیب حوزه علمیه زنجان خبر داد؛

برگزاری مسابقات «قرآن و عترت» در حوزه علمیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه زنجان از برگزاری مسابقات قرآن و عترت در حوزه علمیه زنجان خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز مسابقات قرآن و عترت در بخش های مختلفی برگزار خواهد شد.
مسابقات قرآن و عترت حوزه علميه زنجان

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مسابقات قرآن و عترت در حوزه علمیه زنجان خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام مسابقات قرآن و عترت در حوزه علمیه زنجان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه نام نویسی آن ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: معاونت تهذیب حوزه علمیه قم سالانه مسابقاتی تحت عنوان مسابقات حفظ قرآن و نهج البلاغه ترتیب می دهد که در سه بخش حفظ ثلث، نصف و کل داوطلبان می توانند برای شرکت در مسابقه ثبت نام کنند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه زنجان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن و عترت گفت: یکی از اصلی ترین اهداف و دلایل برگزاری این مسابقات انس و الفت بیش از پیش طلاب با قرآن و نهج البلاغه همچنین عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن و نهج البلاغه می باشد.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه مسلط بودن بر قرآن و نهج البلاغه را یکی از ابزارهای مهم تبلیغ دین اسلام توصیف و تصریح کرد: یکی از اصلی ترین ابزارهای طلاب در مسیر تبلیغ دین مبین اسلام، قرآن و نهج البلاغه است که در صورت تسلط بر مطالب و مفاهیم آن افزون بر موفقیت در تبلیغ، این امانت های گرانبها اثرات معنوی فردی و اجتماعی خود را بر طلبه مترتب خواهد کرد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به زمان برگزاری مسابقات تأکید کرد: زمان برگزاری آزمون که به صورت کتبی و شفاهی خواهد بود، 27 مهرماه اعلام شده است که اگر به هر دلیلی طلبه ای نتواند خود را تا این تاریخ آماده مسابقات کند فرصت دو ماهه دیگری نیز در اختیار آنها گذاشته شده سپس مجددا از آنها آزمون به عمل می آید.

 

وی در ادامه افزود: طلاب در صورت قبولی در این آزمون افزون بر استفاده از اثرات معنوی قرآن کریم، از امتیازات مادی دیگری نیز برخوردار خواهند شد که یکی از مهم ترین موارد آن تسریع در انتقال از شهرستان محل تحصیل به حوزه علمیه قم است.

 

حجت الاسلام ناصر در پایان ابراز امیدواری کرد که طلاب با جدیّت تمام این مسابقات را دنبال کرده و از اثرات مادی و معنوی آن بهره مند شوند./949/ت302/ب4

ارسال نظرات