۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۱۹۵۸۲
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج سیره رضوی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از سیره عملی امام رضا(ع) بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: یکی از مصادیق بارز ارتباط با خدا، ائمه اطهار (ع) هستند که بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در ایران، واسطه خیر و برکت الهی برای مردمان این سرزمین است.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از راه‌های بیمه شدن نسل جوان در برابر خطرات، انحراف و آسیب‌پذیری از تبلیغات سوء دشمن را آشنایی با فرهنگ پیامبر(ص) و ائمه (ع) دانست.

 

وی با بیان این که برای آشنایی با فرهنگ رضوی باید از همه ظرفیت های کشور بهره گرفته شود، افزود: آشنایی با فرهنگ رضوی و سیره آن امام همام در ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی موجب مصون ماندن از آسیب و انحراف های احتمالی خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از سیره عملی امام رضا(ع) بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز ارتباط با خدا، ائمه اطهار (ع) هستند که بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در ایران، واسطه خیر و برکت الهی برای مردمان این سرزمین است.

 

حجت الاسلام طاهری نهادینه‌شدن فرهنگ رضوی در ابعاد مختلف زندگی و در میان اقشار گوناگون جامعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: با ترویج این فرهنگ و استفاده از تعلیم و تربیت معنوی در میان مردم به ویژه نسل جوان می‌توانیم در آینده نسلی رشد یافته‌تر و بالنده‌تر داشته باشیم.

 

وی بهترین راه نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه را آشنایی نسل جوان با این فرهنگ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ رضوی را از دوران کودکی در میان فرزندان این کشور نهادینه کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید به سیره و روش علمی و نظری این امام بزرگوار بیشتر توجه کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملی در برنامه زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج اندیشه های متعالی امام رضا(ع) جامعه را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد ساخت.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: ﺳﯿﺮه رﺿﻮی اﻟﮕﻮی ﻋﻤﻠﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ اﯾﻦ ﺳﯿﺮه ارزﻧﺪه و ﮔﺮاﻧﻘﺪر را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺮوﯾﺞ دھﯿﻢ.

 

وی اداﻣﻪ داد: ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﺤﻮﻻت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻣﺪرﻧﯿﺘﻪ ﺷﺪن ھﻤﻪ ﮔﺴﺘﺮه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﻧﺴﺎن ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎن(ع) و اﻟﮕﻮﺑﺮداری از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﯾﻦ ﺑﺰرﮔﺎن ﻣﯽ ﺗﻮان اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻌﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ را ﺑﺮای ﺧﻮد ﺗﺒﺒﯿﻦ ﮐﺮد.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم طاهری، اﻓﺰود: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﻧﻈﺎم اﺳﺘﮑﺒﺎری ﮐﻪ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ زداﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ در راﺳﺘﺎی ﮔﺴﺘﺮش ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ واﻻی دﯾﻨﯽ و ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﻨﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺗﺮوﯾﺞ و ﻧﺸﺮ ﻓﺮھﻨﮓ اﺳﻼﻣﯽ و ﮐﺎرﮐﺮد ھﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ھﺠﻤﻪ ھﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ارزﻧﺪه ای در راﺳﺘﺎی ﺗﺤﻘﻖ آن ﺣﺮﮐﺖ ﮐﺮد.

 

وی ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن در ﺗﮫﺎﺟﻢ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺗﺤﻘﻖ اھﺪاف و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺎی ﺧﻮد ھﺴﺘﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺳﯿﺮه ﻧﻮراﻧﯽ و ﮔﺮاﻧﻘﺪر اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎن(ع) و ﺗﺮوﯾﺞ آن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﮔﺮاﻧﻘﺪر در راﺳﺘﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ آن ﺑﺎﺷﺪ.

 

حجت الاسلام طاهری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ از ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﻨﯽ و داﺷﺘﻪ ھﺎ و ظﺮﻓﯿﺖ ھﺎی ﮔﺮاﻧﻘﺪری ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ﺑﺎﯾﺪ از اﯾﻦ ظﺮﻓﯿﺖ ھﺎ و ﻓﺮھﻨﮓ واﻻی ﺧﻮد در راﺳﺘﺎی ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺳﺎزی ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﻨﯽ اﺳﻼﻣﯽ و ﺗﺤﻘﻖ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ دﯾﻨﯽ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی ﮐﻨﯿﻢ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﺳﻔﺎرش و ﺗﺎﮐﯿﺪات ﮔﺮاﻧﻘﺪری ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﺤﻘﻖ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ دارﻧﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﻣﺮی ﮔﺮاﻧﻘﺪر و راھﮕﺸﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم طاهری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﯿﺎت ﻣﻌﻨﻮی و ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای آﺣﺎد ﻣﺮدم و ﺑﻪ وﯾﮋه ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺷﻮد، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼﺷﯽ و اھﺘﻤﺎم واﻻﯾﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ از زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ اﯾﻦ اﻣﺎم ﺑﺰرﮔﻮار ﺗﺼﻮﯾﺮ درﺳﺖ و ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ای اراﺋﻪ ﺷﻮد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات