۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۵۸۷
7 تا 13 مهرماه؛

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز طی روزهای هفتم تا سیزدهم مهرماه سال جاری خبر داد.
 نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی مسؤولان نهادهای فرهنگی استان برای برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: در عصر حاضر یکی از انگیزه‌های گردشگری را می‌توان شاخص‌های فرهنگی هر شهر یا منطقه عنوان کرد.


وی ادامه داد: براین اساس شهری که آمادگی برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد همچون جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف را پیدا کند، زمینه‌ پویایی خود را فراهم آورده و به تبع آن موجب رونق گردشگری فرهنگی می‌شود؛ نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین نمایشگاه در سطح کشور بوده و همین نمایشگاه آثار فزاینده‌ی اقتصادی در استان را نیز به همراه دارد.


صفی‌پور افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم می‌کند که طی آن حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقه مندان منطقه‌ شمال غرب کشور از آن بازدید می‌کنند و این به نوبه‌ خود پویایی قابل توجهی را ایجاد کرده و موجب رونق حوزه‌ نشر و پیامدهای مثبت اقتصادی در سطح شهر تبریز نیز می‌شود.


وی نقش برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مبادلات فرهنگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزه‌ مولفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار حضور و همراهی نهادهای فرهنگی استان در راستای برپایی باشکوه‌تر و منسجم‌تر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز شد و گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی و حرکتی جریان‌ساز در حوزه‌ کتاب و کتابخوانی در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌شود.


صفی پور ادامه داد: در حال حاضر این نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های ایران برگزار می‌شود و امید بر این است با هم اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.


همچنین محمد محمدپور، مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از تمدید مهلت ثبت‌نام ناشران برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده‌ی ناشران، مهلت ثبت‌نام در سامانه‌ی اینترنتی نمایشگاه کتاب تبریز تا هجدهم شهریورماه جاری تمدید شد.


مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: ناشرانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه‌ی اینترنتی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نشده‌اند، می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی
www.icfi.ir  نسبت به ثبت ­نام جهت حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.


به گفته محمدپور ناشران در فرآیند ثبت‌نام می‌بایست مشخصات آخرین عناوین و تازه‌های نشر خود را که از ابتدای سال 1389 تاکنون منتشر کرده‌اند، به ثبت برسانند. لینک آدرس اینترنتی یاده شده در پورتال اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به آدرسwww.ershad-as.ir نیز درج شده است.


وی اظهار امیدواری کرد تا با رایزنی‌ها و اقدامات و تمهیداتی که انجام شده است، تعداد قابل توجهی از ناشران داخلی و خارجی با حضور در نمایشگاه کتاب تبریز به ارایه‌ آخرین دستاوردهای نشر خود اقدام کنند.


همچنین اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از مشارکت و حمایت این شورا در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: هم‌افزایی و همسو و همفکر عمل نمودن دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب موجب بالندگی و باشکوه تر برگزار شدن آن می‌شود.


وی برگزاری نمایشگاه کتاب را موجب افزایش ظرفیت ها و پتانسیل‌های فرهنگی شهر دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در واقع جشنواره‌ای برای ارائه‌ محصولات فرهنگی و تازه‌های نشر است و در تبریز با پیشینه‌ غنی فرهنگی، علمی و ادبی برگزاری این نمایشگاه نقش بسزایی در تعالی فرهنگ منطقه خواهد داشت.


حضرتی با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و گسترش کتابخوانی ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری فرهنگی خانواده ها دارد که علیرغم مدت‌دار بودن و دیربازده بودن، امری بنیادی است و افزود: شورای شهر تبریز به صورت همه‌جانبه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حمایت خواهد کرد و در همین راستا بودجه‌‌ ویژه ای را به این امر اختصاص خواهد داد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات