۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۵۹۷
تولیت مسجد مقدس جمکران:

بقای انقلاب همچون حدوث آن درگرو پیروی از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران در جمع دانشجویان بسیجی گفت: همان‌طور که حدوث انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از برکات ولایت فقیه بوده، بقا و دوام آن هم در گرو ولایت فقیه است.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در آیین اختتامیه دوره آموزشی «خط امام» که در سالن عصر آفتاب مسجد جمکران برگزار شد، در جمع دانشجویان بسیجی استان قم با بیان خاطراتی از درس اخلاق امام‌خمینی(ره) در نجف اشرف، گفت: حضرت امام(ره) همواره تأکید می‌کردند تا جوان هستید خود را اصلاح کنید، چرا که در کهنسالی این کار بسیار مشکل می‌شود.

 

وی با بیان این‌که شالوده و عمده تکامل علمی و معنوی حضرت امام(ره) نیز در دروره جوانی به دست آمده، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آثار عرفانی و اخلاقی امام قبل از 30 سالگی تألیف شده است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با استناد به آیات قرآن، سبک‌باری از تعلقات دنیوی را زمینه سبک‌بالی برای عروج به سمت عبودیت حق دانست و افزود: طبق آمار 72 درصد شهدا در رده سنی بین 14 تا 20 سالگی قرار دارند که این واقعیت نشان‌دهنده این است که نوجونان و جوانان به دلیل دلبستگی کمتر به تعلقات دنیوی بیشتر از دیگران به سوی قله ایثار و شهادت صعود کرده اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: طبق روایات اکثر یاران و اصحاب امام زمان(عج) نیز از جوانان هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب کشف‌الاسرار و سخنرانی امام در چهارم آبان‌ماه 1343 تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) از سال‌ها قبل از آغاز نهضت به نظریه ولایت فقیه رسیده بودند و نهضت را بر این اساس آغاز کردند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه از چاپ مقاله به قلم یکی از اصحاب فتنه در نشریه مؤسسه‌ای که وظیفه حفظ و صیانت از آثار امام را دارد و خلاف این واقعیت را به حضرت امام نسبت داده، ابراز تأسف کرد.

 

وی در تبیین شرایط آمادگی برای ظهور گفت: پیروی از ولایت فقیه زمینه و تمرینی برای آمادگی ظهور امام زمان(عج) و تقابل آگاهانه با آن نشانه نفاق است و منتظر واقعی کسی است که با انجام وظایف شرعی در هر لحظه برای ظهور کاملا آماده باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: همواره درطول تاریخ افرادی بوده‌اند که می‌گفتند خدا را قبول داریم اما پیامبر(ص) را انکار می‌کردند؛ در زمان دیگری، همین جریان مدعی بودند پیامبر(ص) را قبول دارند اما جانشینی علی(ع) را منکر شدند و در زمان دیگری می‌گفتند امام زمان(عج) راقبول داریم اما امام خمینی(ره) را قبول نداشتند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم همین جریان با ادعای پیروی خط امام همانند پیشینیان خود همساز با دشمنان امام و اسلام با سرپیچی از بزرگ‌ترین میراث امام و تخطی از رهنمودهای قانون‌مدارانه ولی فقیه زمان فتنه‌ای عظیم را ایجاد کردند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران دسیسه‌های پس از رحلت امام خمینی(ره) را بسیار بیشتر از زمان حیات ایشان دانست و گفت: امروز دشمنی‌ها و توطئه‌های مستکبران و ایادی داخلی آنها بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است و برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، ستون اصلی آن یعنی ولایت فقیه را نشانه گرفته‌اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: برای دوست و دشمن ثابت شده است همان‌طور که حدوث انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از برکات ولایت فقیه بوده، بقا و دوام آن هم در گرو ولایت فقیه و تداوم پیوند مستحکم مردم با ولی فقیه است./907/د102/ج

ارسال نظرات