۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۱۹۶۱۸
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هویت اسلامی، گمشده امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم خودباوری و عدم اتکا به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را مشکل اساسی امروز جامعه عنوان کرد و گفت: هویت اسلامی، گمشده امروز جامعه است.
گلشني، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان غرب در مسائل فرهنگی اظهار داشت: غرب به ویژه آمریما و رژیم صهیونیستی با سرمایه‌گذاری گسترده در عرصه رسانه به دنبال حاکمیت بر اذهان است.


وی با بیان این‌که در آمریکا 50 درصد از بودجه ای که از تحقیق و توسعه به دست می آید، صرف کارهای نظامی می شود که این عدد در انگلستان 30 درصد است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که دانشگاه ها نیازمند یک انقلاب فکری وسیع هستند، چراکه علم راه کج را در پیش گرفته است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که اغتشاش فکری وسیع بر ذهن دانشگاهیان حاکم است، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در جامعه ما احساس حقارت نسبت به غرب است، به عبارت دیگر هویت اسلامی و ملی، گمشده افراد جامعه امروز است.


وی عدم خودباوری و عدم اتکا به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را مشکل اساسی امروز جامعه عنوان کرد و با اشاره به رسالت خطیر اساتید دانشگاه در عرصه های فرهنگی و هویتی گفت: متأسفانه مسأله تربیت در دانشگاه ها به فراموشی سپرده شده است که تمام این مشکلات نیازمند یک تغییر فکری بنیادین در دانشگاهیان است.


گلشنی ادامه داد: در عصر حاضر مسأله علم و دین به دلیل بدفهمی های مختلف دچار مشکلات گوناگون شده است، شعار نه شرقی نه غربی کم رنگ شده و می توان گفت؛ مسلمانان به خواب غفلت فرو رفته اند و شعارها و پیام های اصلی اسلام تحت الشعاع شعارهای سوری قرار گرفته است.


وی با اشاره به این‌که رسانه های وابسته به غرب به دنبال تحریف و انحراف در مفاهیم اصیل اسلامی و قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: علم در قرآن به صورت عام به کار رفته است و در قرآن و روایات سفارش شده است که باید به سراغ علمی رفت  که به فضیلت اشخاص و رفع نیازهای جامعه اسلامی منتهی شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که مسلمانان فدای سلطه جویی غرب شده اند، گفت: متأسفانه بیشتر طرح هایی که برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده می شود، حالت روزمرگی دارد و طرح دراز مدت در بین آن ها خیلی کم به چشم می خورد.


گلشنی با تأکید بر آشناسازی دانش آموزان و دانشجویان با فرهنگ ملی و دینی افزود: مسؤولان کشور بیشتر درگیر مسائل روزمره هستند، در این میان اساتید دانشگاه هستند که می توانند با ایجاد تحول فکری در خود و دانشجویان شعارهای انقلاب اسلامی و اسلامی سازی دانشگاه ها را تحقق بخشند.


همچنین حجت‌الاسلام رحیم شاهدی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید از هشتم شهریور آغاز و به‌مدت پنج روز برگزار می شود که 100 نفر از اساتید دانشگاه صنعتی سهند تبریز دراین طرح ثبت‌نام کرده‌اند.


وی با اشاره به این‌که طرح ضیافت اندیشه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز و با مشارکت معاونت آموزشی این دانشگاه برگزار می شود، گفت: محور بحث ها و موضوعات آموزشی این طرح «معرفت‎شناسی اسلامی» است که استاد دوره‌ دکتر مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف است.


حجت الاسلام شاهدی گفت: در کنار کارگاه تخصصی، برنامه‎‏های فرهنگی نیز از قبیل اردوی یک روزه تبریزگردی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، دیدار با یکی از علمای برجسته تبریز، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و فرهنگی و... اجرا می‎شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات