۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۹۶۲۳
استاد حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از سیره رضوی راهشگای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که بهره گیری از سیره رضوی راهشگای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا سیره نورانی زندگانی امام رضا(ع) را به عنوان الگوی عملی زندگی خود قرار داده که سبب سعادت و تعالی او می شود.
ميلاد باسعادت امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام امامعلی احمدی، استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل شب گذشته در مراسم بزرگداشت میلاد باسعادت امام رضا(ع) که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که هشتمین ستاره اختر تابناک امامت و ولایت از مقام رضا برخوردار بودند، گفت: این امام همام به دلیل این که دوست و دشمن از ایشان راضی بودند دارای مقام رضا است.

 

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) قریب الغربا است، بیان داشت: این امام بزرگوار در شهری وارد شد که دوست و آشنایی برای ایشان نبود و حضرت را در جایی بردند که احدی از اهل بیت(ع) نبوده و امام رضا(ع) تنها بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که زیارت امام رضا(ع) از فضیلت گرانقدری برخوردار بوده و روایت های بسیاری در این راستا وجود دارد، تصریح کرد: بعد از زیارت پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع) و امام حسین(ع) احدی به میزان این امام همام نداریم به این مقدار روایات در راستای فضیلت زیارت ایشان وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این که خصلت های بسیاری برای زائران امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است، ادامه داد: روایتی از این امام بزرگوار وجود دارد که ثواب صدهزار شهید، صدیق، مجاهد و حج و عمره مقبول برای زائر امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به این که اگر کسی امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند با این امام بزرگوار محشور می شود، گفت: آیت الله شیخ مرتضی حائری در پاسخ به سؤوالی که از ایشان درباره آن دنیا می شود بیان می دارد که سی و هفت سفر به مشهد امام رضا(ع) رفتم که این امام همام در شب اول قبر سی و هفت مرتبه به سراغ من آمده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که زائران امام رضا(ع) هم در دنیا و هم در آخرت از ویژگی و مرتبه خاصی برخوردار هستند، بیان داشت: آیت الله بهجت می فرماید شب جمعه که می شود همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) به کربلا و خدمت امام حسین(ع) می روند و تنها امامی که با زائران خود به کربلا می رود امام رضا(ع) است.

 

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این که امام رضا(ع) عالم آل محمد است، بیان داشت: این امام همام مناظره ها و گفت و گوهایی که با اقشار و گروه های مختلف دشمنان داشت به گونه ای بود که در مجلس رسمی طرف دست های خود را بالا برده و مسلمان می شدند.

 

وی، ادامه داد: خواندن مرتب قرآن از ویژگی های خاص امام رضا(ع) بود که هر روز سه ختم قرآن می دادند و در راستای خواندن این کتاب نورانی و حیات بخش اهتمام ارزنده ای داشتند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که تفکر در سیره رضوی راهشگای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا سیره نورانی زندگانی امام رضا(ع) را به عنوان الگوی عملی زندگی خود قرار داده که سبب سعادت و تعالی او می شود.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این که انسان باید خود را آماده ظهور امام زمان(عج) کند، افزود: انسان باید در تلاش باشد تا اخلاق اسلامی را رعایت کرده و معارف والای قرآنی را سرلوحه امور زندگی خود کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات