۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۲۱۹۶۳۴

مراسم اختتامیه دوره‌های تابستانی دارالقرآن مدرسه علمیه نبی اکرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دوره‌های تابستانی دارالقرآن و الحدیث مدرسه علمیه نبی اکرم تهران با سخنرانی متولی این مدرسه علمیه در مسجد جامع نبی اکرم برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دوره‌های تابستانی دارالقرآن و الحدیث مدرسه علمیه نبی اکرم تهران شامگاه شنبه پانزدهم شهریورماه با سخنرانی آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، متولی این مدرسه علمیه در مسجد جامع نبی اکرم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله نجفی گفت: تا زمان ولایتعهدی امام رضا(ع)، بنی امیه و بنی عباس دستور داده بودند که خطبا و منبری‌ها در نماز جمعه ومجالس  در سراسر کشور بزرگ اسلامی، نسبت به امیرمؤمنان(ع) و خاندان پیامبر(ص) جسارت کنند اما امام رضا(ع) با ولایتعهدی جریان را 180 درجه تغییر دادند، یعنی ورق را برگرداندند.

 

وی بیان داشت: در این زمان روایات زیادی از پیامبر(ص) و ائمه(ع) در بالای منبرها نقل شد و به برکت امام رضا(ع) این کار ادامه پیدا کرد، خلفای پس از مأمون نتوانستند جریان را برگردانند و  جریان سب و دشنام رخت بربست.

 

استاد حوزه علمیه مسأله ولایتعهدی امام رضا(ع) و تغییر سیاست جسارت بر امیر مؤمنان(ع) و خاندان پیامبر(ع) را یکی را از کارهای مهم و بی‌نظیر در تاریخ اسلام بی‌نظیر ارزیابی کرد و ابراز داشت: مأمون در جلساتی که تشکیل می‌داد، از امیر مؤمنان(ع) تعریف می کرد، امام رضا(ع) هم از موقعیت استفاده می‌کردند و در جلساتی که علما در حضور مأمون شرکت می‌کردند، به تبیین و تجلیل از مقام امامت می‌پرداختند.

 

بنا براین گزارش در این مراسم از برگزیدگان دوره‌های تابستانی دارالقرآن والحدیث مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با اهدای لوح و جایزه تقدیر و تجلیل شد.

 

گفتنی است اساتید این دوره‌های تابستانی، طلاب مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) بودند که در پایان این جلسه از آنها تقدیر به عمل آمد.

 

ارائه گزارش از عملکرد دارالقرآن و الحدیث این مدرسه علمیه و مدیجه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/پ202/ب4

ارسال نظرات