۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۱۹۶۴۴
امام جمعه موقت تهران:

امام رضا وارث همه صفات پیامبر اکرم است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: دلیل آمدن به حرم رضوی نه ثروت است و نه موضوعات دیگر، چرا که خیلی ها همه چیز دارند ولی توفیق زیارت ندارند و دست شان بسته است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني در مسجد اعظم قم

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره فضائل زیارت امام ضا(ع) گفت: حرم رضوی مکانی که است که دلداده دلبر خودش را در اینجا می بیند.

وی با بیان این که وقتی به حرم می آییم در واقع قبل از این که ما به امام رضا(ع) سلام بگوییم امام خودشان به ما سلام می کنند، تصریح کرد:در زیارت نامه ایشان هم آمده است که امام رضا وارث همه صفات پیامبر اکرم(ص) است و به همین دلیل دارای جایگاه رفیعی در نزد پرودگاراست .

 امام جمعه موقت تهران با بیان این که اگر کسی از امام رضا(ع) واقعا نخواهد که به زیارت نائل شود، نمی تواند به اینجا بیاید، گفت: دلیل آمدن به حرم رضوی نه ثروت است و نه موضوعات دیگر، چرا که خیلی ها همه چیز دارند ولی توفیق زیارت ندارند و دست شان بسته است.

وی ادامه داد: هر کس به زیات بیاید امام رضا(ع) خودش در را باز می کند و مهمانش را تعارف می کند که به داخل وارد شو چرا که ما اینجا سفره پهن کرده ایم و می خواهیم از شما پذیرایی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که زیارت قبول دعوت و گسستن و پیوستن است، اظهار داشت: زیارت گسستن از اوهام و تخیلات و فرازها است و پیوستن و رسیدن به چشمه آبی زلال است و هچنین وصل شدن قطره ای به دریا و ذوب شدن درحقیقت حق است.

وی ادامه داد: زیارت دیدن جمال حقیقت خدا است، اینجا آیینه خدا است و هرکس که به زیارت امام هشتم (ع) بشتابد خودش هم نمی داند که این حرم و کوی کجاست و نسبت به آن شناخت کافی را ندارد.

 امام جمعه موقت تهران گفت: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) آیینه و جمال خداست، اینجا صاحب عالم است و ولایت صاحب ملکوت است و هرکس به زیارت امام رضا(ع) بیاید به اسم اعظم خداوند پیوند می خورد و خدا را می توان اینجا دید و درحق عالم ذوب شد./934/ت302/ج

ارسال نظرات