۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۶۸۴
آیت الله شبستری:

شیعه بودن وظایف خطیری را بر عهده می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: شیعه بودن تنها به حرف و ادعا نیست، باید در عمل نشان دهیم که دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم.
جشن ميلاد امام رضا در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در تبریز اظهار داشت: دهه کرامت بهترین فرصت برای شناخت سیره و سنت نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.


وی با بیان این‌که شیعه بودن وظایف خطیری را بر عهده می گذارد، خاطرنشان کرد: اگر خود را شیعه امام رضا(ع) می دانیم، باید سبک و سیره زندگی آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهیم، به عبارت دیگر شیعه بودن تنها به حرف و ادعا نیست، باید در عمل نسان دهیم که دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.


نماینده خبرگان رهبری با اظهار امیدواری نسبت به این‌که عموم مردم در خصوص ائمه اطهار و اهل بیت(ع) شناخت حقیقی پیدا کرده و به فرمایشات آنان عمل کنند، گفت: نباید تنها به جشن‌های دهه کرامت بسنده شود، این روزها فرصتی برای دستیابی به فلسفه امامت و ولایت اهل بیت است.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که در دهه کرامت از ولادت کریم اهل بیت(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشن های بزرگ رضوی برگزار می شود، اما معرفت‌افزایی باید در اولویت دست‌اندرکاران این مراسم‌ها باشد، افزود: شبهه‌افکنی دشمنان اسلام و تشیع نسبت به مسأله امامت و ولایت، ضرورت کار فرهنگی در تمام روزهای سال را نشان می دهد.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وجود مضجع شریف هشتمین امام شیعیان در ایران اسلامی را مایه خیر و برکات فراوان دانست و اظهار داشت: تضمین کننده امنیت و آرامش در کشور تربت مقدس امام رضا(ع) است که باید قدردان این موهبت الهی باشیم.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم خاندان محمد(ص) است، خاطرنشان کرد: مأمون عباسی مناظره های فراوانی میان علمای ادیان مختلف با امام رضا(ع) برگزار کرد که در هر مناظره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با منطق نبوی و علوی موفق به متقاعد کردن طرف مقابل شد.


وی با بیان این‌که تمام توطئه‌ها و فتنه‌های خلیفه زمان برای کاستن نور امامت و ولایت اهل بیت بوده است، گفت: این امام همام در مناظرات با افراد معتقد به کتاب های مختلف بحث کرد که از جمله این مناظرات، مناظره در خصوص حضرت عیسی(ع) بود که به دلیل اشراف کامل حضرت به کتاب انجیل در تمام مناظره ها موفق بودند.


آیت الله شبستری با اشاره به القاب و مناقب امام رضا(ع) گفت: یکی از القاب آن امام همام «فریادرس بیچارگان» است که از خداوند متعال و وجود مقدس و مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می خواهیم به داد محرومان و مظلومان فلسطینی، سوری، عراقی و دیگر ملت های مظلوم مسلمان در سراسر جهان برسد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات