۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۹۷۷۵
دبیر شورای معارف سیما:

4 میلیون نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 مشارکت کردند

خبرگزاری رسا- مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و معاون سیما، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا، در این مراسم حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما، در سخنانی با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری طرح بزرگ قرآنی در سه سال گذشته گفت: در طول سه سال برگزاری این طرح 12 میلیون و 300 هزار نفر در طرح مشارکت داشته‌اند.
 
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ سازی شبکه زندگی اسلامی ایرانی؛ طرح 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی و در دو بخش باورها و رفتارها آغاز و در بخش باورها به خودباوری، الگوسازی، شناخت فلسفه سختی ها، معاد باوری و دشمن شناسی تاکید شد.
 
مدیر شبکه قران و معارف سیما، به شرکت بیش از 4 میلیون نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار موجود، امسال در تمامی زمینه‌ها شاهد رشدی چشمگیر بوده‌ایم، به طوری که در زمینه شرکت در کلاس های خصوصی حفظ قرآن رشدی 5 درصدی مشاهده می شود. همچنین در بخش مسابقات 45 درصد رشد و در زمینه دریافت پیامک 35 درصد رشد ملاحظه می شود.
 
وی رشد 19 درصدی مشارکت هم‌وطنان خارج از کشور در طرح 1448 را حاصل تلاش همکاران شبکه جام جم دانست و افزود: مطالبه10 میلیون حافظ قرآن کریم از سوی مقام معظم رهبری باعث شد بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با قرآن کریم به این مهم توجه کرده و همکاری با رسانه ملی را در راس ماموریت های خود قرار دادند.
 
گروسی بهره‌گیری از ظرفیت های فیلم کوتاه و مستند را مهمترین نوآوری در طرح 1448 خواند و گفت: امسال به مساله تفسیر آیات در کنار حفظ موضوعی توجه خاصی شده است زیرا در کنار حفظ، تدبر اندیشه در آیات قرآن کریم اهمیت ویژه ای داشته و از توصیه‌های موکد بزرگان دین است.
 
وی اضافه کرد: طرح 1449 از بامداد فردا آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم با برگزاری چنین طرح هایی انس با قرآن در جامعه اسلامی ما نهادینه گردد./1327/د102/ی
ارسال نظرات