۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۷۹۲
استاد حوزه علمیه:

وجود امام سبب وحدت در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه،‌ گفت: وجود امام به لفظ عامش باعث وحدت در جامعه است و در زیارت جامعه آمده که بواسطه اهل بیت تفرقه برداشته می شود.
وحدت
حجت الاسلام سجاد رضایی مشاور فرهنگی دانشگاه عالی ایوانکی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موضوع امام رضا(ع) و وحدت جامعه اسلام فزود: وجود امام به لفظ عامش باعث وحدت در جامعه است و در زیارت جامعه آمده است که بواسطه اهل بیت تفرقه برداشته می شود.
 
وی با اشاره به اینکه وجود امام چه زمان حضرت علی(ع) چه زمان امام زمان(عج) در زمین باعث می شود که افتراق و تفرقه از بین مسلمانان برداشته شود بیان کرد: خداوند در جاهای مختلف از کتاب منافق را از کافر بدتر می داند و از تفرقه بدش می آید، چون کافر کارش مشخص است که با اسلام و دین و شرایع معاند است، اما منافق مشخص نیست.
 
حجت الاسلام رضایی در ادامه افزود: در سوره بقره خداوند وصف مومنان و منافقان را می گوید و وقتی تفرقه بین مسلمانان ایجاد می شود، شیطان می آید و دلها را از هم جدا می کند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه امام مظهر رحمانیت و وحدت است افزود: وقتی امام تشریف دارند فرقه ها از بین نمی روند ولی با هم در صلح و صفا زندگی می کنند، بنابراین وقتی امام به خراسان آمدند، امام فصل الخطاب تمام ادیان و مذاهب شده بودند و  وقتی امام با رؤسای مذهب مناظره می کنند با همه صحبت می کنند و همه را مجاب می کنند.
 
حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی امام باشد افتراق هم برداشته می شود خاطر نشان کرد: در زمان حضرت حجت(عج) هم همینطور است فرقه های متعدد وجود دارد اما امام فصل الخطاب است در زیارت هم داریم که می گوید فصل الخطاب عندکم.
 
وی در ادامه افزود: در جای جای زندگی حضرت رضا(ع) نگاه می کنیم می بینیم که منشأ رحمت هستند وقتی امام می خواهند نماز عید فظر را بخوانند می بینیم با پای برهنه و تکبیرگویان از منزل خارج می شوند و سربازانی که از لحاظ دین با امام موافق نیستند کفش ها را در می آورند و مردم را منقلب کردند و به سوی نماز رفتند البته مامون برگرداند.
 
حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: هر جا در هر مجتمعی که هستید چون حسینیه، مسجد، اداره و .. وقتی می بینید به صف واحد امت اسلام خدشه وارد می شود این شیطان است، شیطان وقتی وارد می شود اولیاء الله را ضعیف می کند و از بین می برد و باعث تفرقه میان امت اسلام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه امام مظهر رحمت و وحدت و شیطان مظهر تفرقه است افزود: امروز برخی با ادعای مرجعیت و احادیث غیر مستند بین مسلمانان و شیعیان تفرقه می اندازند و ما در این زمان باید به روایات و مستندات و امام نگاه کنیم و طبق گفته آنها عمل کنیم.
 
حجت الاسلام رضایی در آخر با اشاره به حدیثی در مورد آخرالزمان مبنی بر اینکه «گوسفند و گرگ در یک آخور غذا می خورند و هیچ یک دیگری را اذیت نمی کند» خاطر نشان کرد : در زمان حضرت ولی عصر(عج) شیعه و سنی و یهودی و زرتشتی همه با هم مسالمت آمیز زندگی می کنند./9593/ت302/ب4
ارسال نظرات