۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۹۷۹۶
مسؤول فرهنگی‌کاروان خادمان حرم رضوی:

34 شهرستان زیر پوشش طرح زیر سایه خورشید قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی کاروان خادمان حرم رضوی در کاشان، گفت: امسال 34 شهرستان در سراسر کشور زیر پوشش برنامه زیر سایه خورشید قرار گرفته است.
حجت الاسلام مقداد مولايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  حجت الاسلام مقداد مولایی مسؤول فرهنگی کاروان خادمان حرم رضوی در کاشان و آران و بیدگل یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: اعزام 34 کاروان خادمان امام رضا(ع) به 34 شهرستان در سراسر کشور هر کاروان شامل 5 نفراعم از دو خادم، یک خادم مداح، یک روحانی و یک نماینده تشکل هستند که مسافرت آنها طی سه تا چهار روز بستگی به برنامه های تدارک دیده شده در هر شهرستان دارد.  

 

 

وی با اشاره به این که برنامه زیر سایه خورشید برای چندمین سال  متوالی است که در سطح کشور و بین الملل درحال اجرا است گفت:  امسال در 34 شهر کشور و بیش از12 کشور دنیا از جمله هندوستان، پاکستان، لبنان، افغانستان و ... در حال اجرا است.

 

 

حجت الاسلام مولایی اهداف این برنامه را ترویج معارف اهل بیت در سراسر کشور به ویژه سبک زندگی رضوی اعلام کرد و گفت: افزون بر این در مسافرت کاروان خادمان امام رضا(ع) به شهرهای سراسر کشور برنامه های مختلفی از جمله دیدار با علما، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا و حضور در جشن زیر سایه خورشید را در برنامه خود دارند.

 

 

وی همچنین،  فضای تبلیغی در زندگی امام رضا و معارف اهل بیت(ع)، گسترش معارف اهل بیت(ع) و تبلیغ و ارتقای بحث زیارت را از بهترین دستاوردهای اعزام کاروان خادمان امام رضا(ع) به شهرها اعلام کرد.

 

 

حجت الاسلام مولایی تببین سبک زندگی رضوی در جامعه را یکی دیگر از اهداف سفر خادمان امام رضا(ع) به شهرهای سراسر کشور اعلام کرد و افزود: اگر بسترهای سبک در جامعه مشخص و شاخصه های آن در جامعه به وجود بیاید به گونه های که تمامی بخش های جامعه را اعم از مباحث کودک، نوجوان، جوان را در بر بگیرد سبک زندگی رضوی در خانواده ها بروز و ظهور خواهد داشت.

 

 

به گفته وی برای ایجاد سبک زندگی رضوی ابتدا باید زندگانی اهل بیت(ع) را به صورت انیمیشن برای کودکان و یا به صورت داستان و گرافیک و در زمینه های خاص ایجاد شود تا بتواند فضای سبک زندگی را در خانواده ها به وجود بیاورد.

 

 

حجت الاسلام مولایی یاد آورشد: آنچه را که برای کودکان، نوجوان و جوانان در زندگی اهل بیت مطرح شده باید به طریقی در کتاب، مقاله و داستان نویسی و انیمیشن برای کودکان تهیه شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات