۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۸۲۴

مراسم هفتمین روز درگذشت امام جمعه فقید بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، امام جمعه فقید بهشهر برگزار شد.
مراسم ترحيم امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه جویبار، یکشنبه شب در مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام  والمسلمین سید صابرجباری(ره)، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری که در مسجد جامع بهشهر برگزار شد، افزود: این عالم بزرگوار دلداده ولایت بود و همه زندگی او وقف امام و رهبری بود.

 

وی با بیان این که این عالم بزرگوار در دوران زندگی سراسر معنوی خود در دفاع از ولایت همه مشکلات و سختی را متحمل شد، ادامه داد: صبر و استقامت این روحانی وارسته در برابر همه ناملایمات بسیار فراوان بود و همچون نامشان صبور در برابر مشکلات و زخم زبان های مختلف دشمنان در دفاع از ولایت بودند.

 

امام جمعه جویبار اظهار داشت: امام جمعه فقید بهشهر در دوران زندگی خود همه حرف و حدیث ها و شایعه پراکنی ها را به جان خرید تا به امام و رهبری آسیب نرسد و اسلام همچنان در اوج باشد.

 

حجت الاسلام قلی پور گفت: ایشان دلداده رهبری بود و این چنین بود که رهبری نیز با جامعیت  و اشراف کامل به مسائل در پیام تسلیت خود به مناسب رحلت این عالم از ایشان به عنوان روحانی مجاهد، مردمی، عالم عادل  و خدمتگزار مردم و مبلغ دین یاد کرد و این چنین ایشان مدال افتخار را از  امام خود و نائب امام زمان(عج) دریافت کردند.

 

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) اسلام ناب محمدی را تبلیغ می کرد و تولی و تبری داشت و اکنون به دلیل انزجار همیشگی ایشان از آمریکا و اسراییل، انزجار شما مردم از آمریکا و اسراییل همچون صلوات روح ایشان را شاد می کند.

 

امام جمعه جویبار با اشاره به این که ما در دوران حاضر علمای خود را به درستی نشناختیم، گفت: مقام عالم بسیار بالا است و به همین دلیل ما نمی توانیم آن را درک کنیم.

 

 وی بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) 36 سال امام جمعه بهشهر بود و بیش از 40 سال بالای منبر یا حسین(ع) گفت اما به زیارت حضرت نائل نشد و نظرشان این بود که برخی از همسایه های ما هم هنوز به کربلا نرفتند و این عمق توجه ایشان به مردم و خدمتگزاری برای آنان و درد مردم داشتن بود.

 

امام جمعه جویبار با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) نعمت بزرگی بود که از دست دادیم، گفت: این عالم ربانی سال ها آموخت و عمل کرد و اکنون جایگاه برتری در عالم دیگر دارد که باید در الگوگیری از مردمداری، ولایتمداری، تواضع و بسیاری از ویژگی های این عالم بزرگوار تلاش کنیم.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده مردم  مازندران در خبرگان رهبری روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلب در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه 12 شهریور ماه در جوار پنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات