۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۸۳۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

تأمین سلامت اخلاقى و اعتقادى فرزندان مهم ترین وظیفه والدین است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حقوق فرزندان بروالدین از نگاه اسلامی، گفت: تأمین سلامت اخلاقى و اعتقادى فرزندان مهم ترین وظیفه والدین است.
غلامي تبليغات لرستان

حجت‌الاسلام احمد رضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که در نگاه قرآنی، تربیت اولاد از حقوق واجب است، ابراز داشت: خداوند والدین را در مسیری که فرزندان می‌پیمایند مسؤول می‌داند.

وی با بیان این که رفتار پدر و مادر در وجود فرزند و تربیت او بسیار تأثیرگذار است، افزود: والدین باید فرزندان خویش را به راه حق هدایت کنند.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به سخن امام علی(ع) در تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: انتخاب نام نیک، تربیت و آموزش قرآن به فرزند از جمله حقوق فرزند بر پدر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: والدین در راستای تربیت فرزندان خویش باید بر سه محور اخلاق، اعتقادات و پیروى عملى از شرع مقدس توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه با بیان این که مسؤولیت والدین در برابر فرزندان تنها تأمین بهداشت جسمانى و معیشت آنان نیست، عنوان داشت: مهم ترین مسؤولیت آنان تأمین سلامت اخلاقى، اعتقادى و عملى فرزندان است.

وی با اشاره به نقش خانواده در انتقال مفاهیم دینی به فرزندان، بیان داشت: خانواده در راستای تقویت پایه‌های اعتقادی فرزندان و تبیین سبک زندگی اسلامی، باید تعلیم و تربیت اسلامی را از دوران کودکی فرزند آغاز کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که والدین در جامعه امروز به سبب اشتغال، زمان بیشتری را در خارج از محیط خانه می گذرانند، تأکید کرد: اشتغال والدین نباید موجب غفلت از تربیت فرزند شود.

تربیت فرزند بر پایه سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

حجت الاسلام غلامی با اشاره به تلاش شبکه های ماهواره ای و توطئه های فرهنگی دشمن در جهت ترویج سبک زندگی غربی در جامعه، یادآور شد: گرایش جوانان به سوی سبک زندگی غربی، آرامش خانواده را از بین می برد.

وی با بیان این که تربیت فرزند بر پایه سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود، بیان داشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان، باید در اولویت برنامه های نهادهای فرهنگی و خانواده ها قرار گیرد./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات