۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۱۹۸۵۵
نماینده مردم تهران در مجلس:

انتقادپذیری مسؤولان جامعه را پویا می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و افکار و آرمانهای امام راحل سبب شد فرصتی برای خود باوری مسلمانان ایجاد شود، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی به دلیل اینکه پایه و بن‎مایه مستحکمی دارد به راحتی می‏تواند در برابر فرهنگ غربی ایستادگی کند و حتی اثرگزار نیز باشد.
محمد سليماني وزير پيشين ارتباطات

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب سه عامل اصلی که پایه‏های یک تمدن سازی است را نام بردند که شامل اقتصاد، فرهنگ و فناوری است.

وی با بیان این‏که جمهوری اسلامی ایران در 25 سالی که سپری کرده در این عرصه‏ها پیشرفت قابل توجهی داشته است، ابراز داشت: فرهنگ انقلاب ما نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی است که می‏تواند بشر را اقناع کند و طبیعتا ما باید از این فرهنگ در دانشگاه‏ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش محافظت کنیم.

سلیمانی با تأکید بر این که فرهنگ غرب با استفاده از تولید علم و تبدیل آن به ثروت سبب اقتدار فرهنگ و تمدن غربی در گذشته شد، گفت: غربی ها با استفاده از اقتدار در زمینه فرهنگ و فناوری بر جهان مسلط شدند و امور خیلی از کشورها را به دست گرفتند که متأسفانه در این برهه از زمان مسلمانان نیز چون از فرهنگ اصلی خود فاصله گرفته اند، به نحوی تحت سلطه فرهنگ غرب قرار گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی و افکار و آرمان‏های امام راحل سبب شد فرصتی برای خود باوری مسلمانان ایجاد شود، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی به دلیل اینکه پایه و بنمایه مستحکمی دارد به راحتی می‏تواند در برابر فرهنگ غربی ایستادگی کند و حتی اثرگذار نیز باشد.

وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد به استعداد بشر در زمینه فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با قدرتی که خداوند متعال به او اعطا کرده می‏تواند زمین و آسمان‏ها را تسخیر کرده و بر همه علوم و فنون موجود تسلط کامل پیدا کند و در این راستا مسلمانان باید توجه بیشتری داشته باشند تا راه پیشرفت را هر چه سریعتر طی کنند.

وی با اشاره به اقتصاد و نیازمندی انسان به داد و ستد، ابراز داشت: اقتصاد باید در جوامع اسلامی با شرایط سالم و خاص خود ترویج شود؛ لذا در حوزه اقتصاد اگر بتوانیم بیشتر به اقتصاد اسلامی توجه کنیم و همچنین دولتمردان به دنبال این مهم باشند و فریب اقتصاد غربی را نخورند و با درایت عمل کنند شاهد یک نظم اقتصادی در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایت همگانی از دولت یازدهم و دستگاه‏های اجرایی را مهم ارزیابی و با تاکید بر لزوم نقد پذیری مسؤولان تصریح کرد: کسانی که در کشور مسؤولیت‏های اجرایی را پذیرفتند باید خود را وقف کشور کرده و از حاشیه سازی پرهیز کنند و نیز تحمل انتقاد را داشته باشند تا کشوری پویا و بدون حاشیه داشته باشیم./922/ت302/ج

ارسال نظرات