۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۱۹۸۵۷
آیت الله طبرسی:

بقاع متبرکه بهترین ظرفیت برای ترویج مبانی دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری توسعه برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را مهم دانست و تصریح کرد: مسؤولان سازمان اوقاف باید در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده با عزمی جهادی در این عرصه گام بردارند.
آيت الله طبرسي

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش تکریم امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان مازندران که در امام زاده ابوطالب (ع) شهر زیراب سوادکوه برگزار شد با اشاره به این که بسیاری از استان‌های کشور ما سنی بوده و سپس شیعه شدند، گفت: مازندران افتخار دارد با لبیک به ندای علویان مذهب شیعه را به عنوان آیین خود انتخاب کنند.

 

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود هزار و 222 امامزاده در استان افزود: بسیاری از امام‌زادگان مازندران دارای شجره‌نامه، رقبه و تاریخ هستند و مازندران به علت عدم وابستگی به سایر مناطق، مناطق امنی برای امام‌زادگان بوه است.

 

وی به سابقه حضور سادات علوی در مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: سادات علوی حدود دو قرن در مازندران سابقه دارند و ما باید به امام‌زادگان به عنوان نور نگاه کنیم و وجود آنان برای ما به عنوان افتخاری بزرگ و ارزنده است.


امام جمعه ساری با بیان این که باید با اتحاد و همدلی در راستای پیشبرد خوب امور گام برداریم، تصریح کرد: ترویج محدت و همدلی زمینه ساز پیشرفت و توسعه نظام اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی، بیان داشت: فعالیت‌های خوبی در را در مجموعه اوقاف شاهد هستیم که همه امام‌زادگان باید ساماندهی شده و فعالیت های ارزنده ای در آن صورت گیرد.


وی افزود: ما باید به این امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی نگاه کنیم و در راستای تحقق کلام مقام معظم رهبری که فرمودند امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود گام های خوبی صورت گیرد که می توان نقش والایی در ترویج تعالیم والای دینی و گسترش فرهنگ ناب اسلامی داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری توسعه برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را مهم دانست و تصریح کرد: مسؤولان سازمان اوقاف باید در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده با عزمی جهادی در این عرصه گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ادامه داد: امامزادگان موجب برکت و معنویت در جامعه ما بوده که اثرات و برکات فروانی برای ما داشته اند که باید از ظرفیت های آنان نهایت بهره برداری صورت گیرد.

 

امام جمعه ساری از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند.


آیت الله طبرسی باتقدیر از فعالیت های اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، گفت: فعالیت های خوب و ارزنده ای در قالب فعالیت های فرهنگی و دینی در حال برگزاری است که جای تشکر دارد.


وی، ادامه داد: اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران در حال سروسامان دادن به موقوفات و رقبات استان است که این حرکت معنوی بسیار ارزشمند و برای جامعه اثرگذار است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات