۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۸۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

غرب با تقویت جریان‌های افراطی و تفریطی به دنبال نابودی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این غرب با تقویت و رشد جریان های افراطی و تفریطی به دنبال نابودی اسلام است، گفت: غرب به دنبال جذب جوانان به جریان های افراطی و تفریطی است و می خواهد با جذب جوانان به این جریان ها ریشه های تمدن اسلامی را به دست خود مسلمانان بخشکاند.
حجت الاسلام کاظم لطفيان، مدير کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع رابطان فرهنگی هیأت های مذهبی خراسان جنوبی با بیان این که غرب در میان جوانان به دنبال ایجاد گرایش های افراطی و تفریطی است، گفت: غرب بذر اندیشه های افراطی و تفریطی را در قالب گروه هایی مانند حجتیه، داعش، طالبان و القاعده و النصره در جهان اسلام ترویج کرده است.

 

وی افزود: غرب می خواهد ریشه اسلام را به دست خود مسلمانان بخشکاند و در چشم جهانیان اسلام را دین توحش و بی منطقی معرفی کند که این هدف آنها در قالب گروه های افراطی و تفریطی محقق می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که اعتدال راهکار رهایی مسلمانان از بن بست افراط و تفریط است، گفت: دین اسلام دین اعتدال است و هرکس راهی خلاف اعتدال در پیش گیرد مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که باید در جامعه اسلامی میان فقها و علمای اسلام در خصوص تفسیر دین و قرآن وحدت رویه ایجاد شود، گفت: تا زمانی که وحدت رویه بر جهان اسلام حاکم نشود نمی توان جلوی افراط و تفریط های موجود را گرفت.

 

وی افزود: باید جوانان را در مقابل توطئه ها و بذر اندیشه های افراط و تفریط بیمه کرد و در این زمینه مسیر اعتدال و درست را به آنها ارائه کرد و یا باید ملاک های تشخصی اعتدال را به درستی برای نسل جوان معرفی کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در استان هدف از برگزاری کلاس های جریان شناسی برای نسل جوان آشنایی با اندیشه های گوناگون و بررسی اثرات آن بر روح و جسم آنان است، ادامه داد: اگر اندیشه ها و نظریه های گوناگون را به حق به نسل جوان ارائه و اسلام واقعی را هم در کنار سایر نظریات به آنها معرفی کنیم به طور یقین این نسل راه حق که همان اسلام است را انتخاب خواهند کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان تاکید کرد: باید در عرصه مجازی برای این‌که جوانان سایر کشورهای اسلامی با بذر اندیشه های حقیقی و معتدل اسلام آشنا شوند مطالب گوناگونی به زبان عربی و انگلیسی قرار داده شود.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در مباحث فرق و مذاهب اسلامی اقدام به برگزاری کارگاه های جریان شناسی در فضای مجازی و در مکان سازمان تبلیغات اسلامی برای جوانان کرده است و می خواهد با انجام این برنامه اسلام حقیقی را به نسل جوان و افراد جویای حقیقت معرفی کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که باید در کشور برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با اندیشه های افراطی صورت گیرد، یادآور شد: بذر اندیشه های افراطی به شدت نسل جوان را مورد تهدید قرار می دهد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات