۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۱۹۹۱۰

همایش 10 هزار نفری یاوران ولایت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین همایش قرآنی یاوران ولایت فقیه در سالن پورشریفی تبریز خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین همایش قرآنی یاوران ولایت 22 شهریور از ساعت 16 تا 19 با حضور قاریان و حافظان برجسته بین‌المللی در تبریز برگزار می شود.


وی ادامه داد: این همایش بزرگ قرآنی که با حضور قرآن‌آموزان مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و پیشکسوتان و مربیان قرآنی همراه خواهد بود، با هدف تقویت پیام‌های دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدای قاری و حافظ قرآن برگزار می شود.


حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که همایش 10 هزار نفری قرآنی یاوران ولایت با محوریت اعلام آمادگی جامعه قرآنی استان به عنوان سربازان دفاع از قرآن، دین و انقلاب اسلامی برگزار می شود، افزود: در این همایش از چهره ها، پیشکسوتان و مربیان قرآنی استان تجلیل و برخی از چهره های قرآنی معرفی می شوند.


 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هنوز با فضای مطلوب قرآنی فاصله بسیار است، اظهار داشت: توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، امروز بایستی سبک زندگی قرآنی در آموزش‌ها محور قرار گیرد و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در انتقال این مفاهیم ضروری است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری 16 هزار و 500 نفر در 912 کلاس آموزش قرآن و صحیح خوانی قرآن، 3 هزار و 215 نفر در 160 کلاس و 2 هزار و 201 نفر در 153 کلاس حفظ یک جز قرآن خبر داد و گفت: هزار و 985 نفر در 117 کلاس تفسیر و مفاهیم قرآن و 686 نفر در پیش دبستانی قرآنی در سراسر آذربایجان‌شرقی فعالیت داشته اند.


وی با بیان این‌که امسال 24 هزار و 783 نفر در کلاس‌های مختلف آموزشی و تفسیر و حفظ قرآن شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی 117 خانه شهری قرآنی، 193 خانه روستایی قرآنی، 85 موسسه قرآنی  در قالب 395 تشکل قرآنی فعالیت می‌کنند.


حجت الاسلام عظیمی در ادامه با انتقاد از کمبود و کسری بودجه فرهنگی استان گفت: بودجه فرهنگی این اداره کل امسال از سه میلیارد و 910 میلیون به چهار میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش یافته که قابل توجه نیست، این در حالی است که گستره فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی این مرکز به مراتب بیشتر از میزان بودجه ای است که در اختیارش قرار می گیرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از ساخت مجتمع فرهنگی در شهرستان های بناب و هریس خبر داد و افزود: بیش از 95 درصد مجتمع فرهنگی بناب پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع شهرستان هریس نیز امسال به مرحله نهایی می رسد که برای ساخت این مجتمع ها 5 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات