۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۹۹۲۲
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

مقابله با جنگ نرم، تعهد همگان در حفظ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق بسیج اساتید دانشگاه تبریز گفت: حوزه و دانشگاه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان قرار دارند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در تبریز، میکائیل جمال پور، استاد حوزه و دانشگاه های تبریز امروز در دیدار اساتید بسیجی کشور با امام جمعه‌ تبریز با بیان این‌که حوزه و دانشگاه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان قرار دارند، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که مقابله با جنگ نرم، تعهد همگان در حفظ انقلاب اسلامی است.


وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را چراغی راهنما برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: جنگ نرم دشمن پیش از تحریم اقتصادی و علمی دشمنان علیه کشورمان آغاز شده است که نشان می دهد غرب خود بر اهمیت فعالیت در این عرصه توجه ویژه دارد.


استاد حوزه و دانشگاه های تبریز ادامه داد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاهیان و اساتید دانشگاه‌ها افسران و فرماندهان جنگ نرم هستند، با درک عمیق از این تعبیر رهبری نظام خواهیم یافت که دانشگاه جایگاهی مهم، حساس و ارزشمند برای دفاع از مرزهای اعتقادی ایران اسلامی بر عهده دارد.


جمال‌پور نترس بودن در مقابل دشمن و شناخت مواضع بدخواهان اسلام و تشیع را رسالت اصلی اساتید حوزه و دانشگاه دانست و گفت: در طول سال های گذشته، بسیج اساتید کارهای عملی بسیار مؤثری برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام اجرایی کرده است که این کارگاه آموزشی در تبریز از جمله اقدامات بسیج اساتید محسوب می شود.


مسؤول سابق بسیج اساتید دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که رسانه‌های غربی با سوء استفاده از فضای دانشگاه‌ها به دنبال ترویج اعتقادات سکولار و ضدشیعی هستند، افزود: حوزه و دانشگاه مرکز فکر و اندیشه و محور جریان های اجتماعی و فرهنگی کشور هستند، از این رو باید مورد توجه مسؤولان نظام باشند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تربیت استاد و مدرس برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را یکی از اقدامات اساسی بسیج اساتید برای مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید نخستین نهاد انقلابی کشور است که در زمینه مقابله با تهدیدات نرم دشمن کارهای عملی صورت داده است.


وی از برگزاری 33 دوره دو هفته‌ای در همه استان های کشور برای پنج هزار استاد دانشگاه خبر داد و گفت: نخستین دوره در مشهد برگزار شد که این دومین دوره است که به میزبانی تبریز برگزار می شود که هدف از برگزاری این دوره ها تربیت مدرس برای مقابله با جنگ نرم به صورت علمی و با ادبیات روز برای جامعه اسلامی است.


جمال پور با بیان این‌که از میان پنج هزار استاد دانشگاه آموزش دیده، 250 نفر به عنوان کارشناسان شبکه های اجتماعی، تلویزیونی و ماهواره ای انتخاب می شوند، افزود: اساتید دانشگاهی با حضور در این دوره ها با وحدت رویه و با گفتمانی به روز و یکسان در دانشگاه ها برای دفاع از آرمان های انقلاب فعالیت خواهند کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات