۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۹۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از فرایض بزرگ امت اسلامی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده از زشتی ها است.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با تأکید بر وظیفه همگانی در قبال امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است.

 

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات حاصله از اجرای امر به معروف و نهی از منکر افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد که البته گذشته از همه این مطالب از فروع مهم دین اسلام به شمار می رود.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر سبب بر پا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه اسلامی می‌شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه امر به معروف را فلسفه بعثت انبیا توصیف و تصریح کرد: فلسفه بعثت و دعوت پیامبر اسلام(ص) تربیت و هدایت انسان‌ها بوده که پیامبر گرامی اسلام در این راستا از راه‌های بسیاری استفاده کرده که نمونه آن امر به معروف و نهی از منکر و نحوه اجرای آن است.

 

مسؤول ستاد مردمی امر به معروف و نهی از منکر در ادامه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده از زشتی‌ها است و وظیفه‌ای است که افزون بر دولت اسلامی، بر عهده همگان نهاده شده است، تا هر کس به قدر توان خویش بتواند، در تربیت عمومی سهمی داشته باشد.

 

حجت الاسلام خدایی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر کس به اندازه توان خود در اجرای این فریضه الهی کوتاهی نکند تا شاهد جامعه ای سالم باشیم./949/ت302/ب4

ارسال نظرات