۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۰۰۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بقاع متبرکه بهترین پایگاه برای ترویج ارزش های اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جایگاه امام زادگان در تحکیم آیین اسلام در تاریخ بسیار مهم و کم نظیر است، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه محل مناسبی برای ترویج و نشر ارزش های اسلامی هستند.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان قائمشهر، گفت: وجود بقاع متبرکه در کشور همواره سبب تثبیت مکتب اهل بیت (ع) است که باید در راستای معرفی این بزرگواران تلاش ارزنده ای صورت گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید بر این که تبدیل امام زادگان به قطب های فرهنگی امری ضروری است، افزود: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید در دستور کار بوده و با برنامه ریزی ارزنده ای در این راستا تلاش شود.


امام جمعه قائشمهر با بیان این که باید از ظرفیت های امام زادگان و بقاع متبرکه در راستای گسترش فرهنگ غنی اسلامی و تعالیم والای دینی بهره گیری شود، گفت: تکریم از مقام اهل بیت(ع) و امام زادگان وظیفه همگان در جامعه اسلامی بوده که باید به آن توجه داشته باشیم.


وی با بیان این که ارتقای بعد معنوی مردم و عامل مهمی در راستای تعلیم و تربیت معنوی جامعه است، بیان داشت: بارگاه امام زادگان محلی برای بصیرت و منشأ نورانیت در طول تاریخ است.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی، ادامه داد: امام زادگان تربیت یافتگان مکتب قرآن و اهل بیت هستند و این اماکن متبرکه باید مرکز تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی، دینی و قرآنی باشد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جایگاه امامزادگان در تحکیم آیین اسلام در  تاریخ بسیار مهم و کم نظیر است، ادامه داد: امامزادگان و بقاع متبرکه محل مناسبی برای ترویج و نشر ارزش های اسلامی هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امامزادگان بستری برای آرامش معنوی انسان را فراهم می کند، تصریح کرد: باید از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بهره گیری و استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم.


 امام جمعه قائمشهر با اشاره به برگزاری مراسمات گرامی داشت امام زادگان در سطح کشور، گفت: این حرکت بزرگ اوقاف برای گرامی داشت یاد امام زادگان و بقاع متبرکه  در سطح کشور جای تقدیر و تجلیل دارد که امری ارزنده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات