۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۰۰۴۲
سخنران حرم رضوی:

ضعف دین داری به آسیب پذیری در برابر تهاجم فرهنگی منجر می شود/ اهمیت دفاع از آموزه های دینی کمتر از آموختن آن ها نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان این که افراد نباید نسبت به مسأله دفاع از دین و ولایت، بی تفاوت باشند، گفت: علت این که جامعه ما نسبت به مسائل دینی بی تفاوت و تهاجم فرهنگی بر آن اثر گذار شده است، ضعف دین داری و نداشتن دغدغه دین است.
ضعف دین داری به آسیب پذیری در برابر تهاجم فرهنگی منجر می شود/ اهمیت دفاع از آموزه های دینی کمتر از آموختن آن ها نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی نسب، سخنران حرم رضوی، ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران گفت: در کنار آموختن آموزه های دین، می بایست انگیزه های دفاع از دین را نیز تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به این که انگیزه و درد دین داشتن، دو عنصر اساسی برای تبلیغ دین خدا شمرده می شوند، اظهار کرد: افرادی چون حجت الاسلام ابوترابی، در سخت ترین شرایط  و در حالی که پول و امکانات مادی نداشتند، از دین خدا دفاع کردند؛ این رزمنده جنگ تحمیلی، تاجایی پیش رفت که حاضر شد برای دفاع از دین خدا، سیلی خورد.

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: حجت الاسلام ابو ترابی برای برقراری ارتباط با رزمنده هایی که در آسایشگاه های دیگر بودند، حاضر شد، سیلی بخورد؛ او زمانی که دید افسر عراقی مرید او شده است، فرصت را غنیمت شمرد و از او خواست، تا منتقلش کنند، افسر هم در پاسخ گفت، تنها راه منتقل شدن این است که شما را به عنوان فردی شرور معرفی کنم، او نیز قبول کرد و به ظاهر جلوی چشم دیگران سیلی خورد.

 

وی با بیان این که افراد نباید نسبت به مسأله دفاع از دین و ولایت، بی تفاوت باشند، ابراز کرد: علت این که جامعه ما نسبت به مسائل دینی بی تفاوت و تهاجم فرهنگی بر جامعه اسلامی اثر گذار شده است، ضعف دین داری و نداشتن دغدغه دین است.

 

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: افرادی در جامعه هستند که به بیت المال مسلمین دست درازی می کنند، اما زمانی که پای میز محاکمه حاضر می شوند، خود را طلبکار معرفی می کنند؛ چون دغدغه مقام و جایگاه خود را دارند.   

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان این که یکی از مراحل دین داری، دفاع از دین خداوند است، افزود: زیارت ائمه اطهار(ع) نباید به صرف قرائت، خلاصه شود، بلکه می بایست امام رضا(ع) و دین داری به محیط و اطراف ما نیز منتقل شود.  

 

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س)، مشکلات فراوانی را در راه دفاع از دین تحمل کردند، تصریح کرد: دین داری و دفاع از دین را باید از ائمه اطهار(ع) الگو برداری کنیم؛ چرا که حضرت زهرا(س)، در سخت ترین شرایط وظیفه خود را در قبال دفاع از امام و رهبرشان انجام دادند.

 

سخنران حرم رضوی ادامه داد: حضرت زهرا(س)، شب ها به خانه مهاجرین و انصار می رفتند از آن ها می خواستند تا حضرت علی(ع) را یاری کنند؛ ایشان خطاب به آن ها می گفتند شما همان افرادی نیستید که در واقعه غدیر با حضرت علی(ع) بیعت کردید، پس چرا او را تنها گذاشتید؟

 

حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: در کنار آموختن آموزه های دین، می بایست انگیزه های دفاع از دین خدا را نیز تقویت کنیم، حضرت زهرا(س) زمانی که بین در و دیوار قرار گرفتند، در آن زمان نیز به فکر خود نبودند، بلکه از فضه سؤال کردند، حضرت علی(ع) را کجا بردند؟./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات