۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۲۰۰۵۷

راهنمای انتخاب دروس سطح عالی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه کشور، فهرست استادان دروس سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در اختیار طلاب و فضلای حوزه قرار گرفت.
راهنمای انتخاب دروس سطح عالی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، مجمع عالی حکمت اسلامی و مجمع نشست دوره ای اساتید، در لیست جداگانه ای فهرست استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم را اعلام کردند.

 

براساس این گزارش، مجمع نشست دوره ای اساتید سطح عالی وخارج حوزه که به صورت مستقل از مرکز مدیریت حوزه فعالیت می کند در نخستین روزهای سال تحصیلی، فهرست کامل دروس و استادان را در پایگاه اطلاع رسانی این مجمع قرار داد.

 

این گزارش حاکی است، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می توانند برای انتخاب استاد خود یا محل تدریس از طریق این نشانی http://neshasteasatid.com فهرست کامل اساتید را مشاهد کنند.

 

یکی از ویژگی های بسیار خوب این فهرست این است که امکان جستجو در قالب های مختلف برای طلاب فراهم شده است و طلاب افزون بر ساعت تدریس و زمان و مکان می توانند تصویر استاد مورد نظر را مشاهده و در انتخاب دقت لازم را داشته باشند.

 

همچنین مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نیز با همکاری خبرگزاری حوزه نیوز و نشریه افق حوزه، همچون سال های گذشته اقدام به انتشار فهرست استادان سطح عالی کرده است که این فهرست به نشانی http://www.howzehqom.com قابل مشاهد است.

 

در فهرست اعلام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم، تفاوت چندانی با لیست مجمع نشست دوره ای وجود ندارد و تنها در این فهرست، دروس و استادان به صورت پایه ای تفکیک شده اند و طلاب پایه هفتم تا دهم می توانند براساس نیاز خود به این لیست مراجعه کنند.

 

مجمع عالی حکمت اسلامی نیز به منظور اطلاع رسانی مطلوب به طلاب و دانش پژوهان، همزمان با آغاز سال تحصیلی 94-93 حوزه‌‌ های علمیه، درس‌نامه(موضوعات آموزشی) خود را به همراه لیست اساتید منتشر کرد.

 

بدایة الحکمه، اسفار، شرح اصول کافی، نهایة الحکمه(المرحلة الخامسه)، شرح چهل حدیث امام خمینی(ره)، طبیعیات شفاء، الهیات شفاء، شرح اشارات، خارج علم کلام(مسائل جدید کلامی)، فصوص الحکم، شرح تجرید الاعتقاد، منطق شرح اشارات، مبانی حکمت متعالیه، الشواهد الربوبیه، خارج نهایة الحکمه، حکمت متعالیه و غیره از جمله دروس آموزشی است که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی اعلام شده است.

 

این درس‌نامه حاوی اطلاعاتی چون اسامی اساتید به همراه موضوع، روز برگزاری و ساعت درس آنان و همچنین مراکز تدریس شامل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مجمع عالی حکمت اسلامی، مدارس علمیه حضرات آیات بروجردی(ره)، گلپایگانی(ره)، فیضیه، دارالشفاء، معصومیه، سعادت، مسجد آیت‌الله جوادی آملی، مسجد حضرت زینب(س) پردیسان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و غیره است.

 

طلاب و دانش‌پژوهان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی به نشانی اینترنتی www.hekmateislami.com و مطالعه درس نامه، استاد و درس مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

برپایه این گزارش، واحد آموزش مجمع عالی حکمت اسلامی، در ساعات اداری، با شماره تلفن 37757610-025 پاسخگوی سؤالات احتمالی طلاب و فضلای حوزه است. /917/پ202/س

ارسال نظرات