۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۰۵۸
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

کمبود امام جماعت در مدارس آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر تأمین امام جماعت روحانی در مدارس دخترانه و پسرانه استان از سوی حوزه های علمیه تأکید کرد.
جعفر پاشايي، مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در نشست کمیته همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خواستار تأمین امام جماعت مدارس استان از سوی حوزه های علمیه شد و اظهار داشت: تحقق مطالبات و منویات مقام معظم رهبری از نظام آموزش و پرورش بدون همکاری و مساعدت حوزه های علمیه میسر نیست.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 650 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند که جمعیت سه هزار نفری طلاب استان پاسخگوی نیاز معرفتی این خیل دانش‌آموز نیست و مجبوریم در برخی مدارس نمازهای جماعت را به امامت دبیران و یا مدیران مدارس اقامه کنیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان همکاری، همگرایی و هم‌افزایی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را موجب تحقق گام های عملی در خصوص ترویج فرهنگ نماز جماعت و گسترش آموزه های دینی در مدارس دانست و افزود: فعالیت کمیته همکاری در استان اثربخش بوده اما هنوز با کمبود امام جماعت روحانی در مدارس مواجه هستیم.


پاشایی بر تأمین امام جماعت روحانی در مدارس دخترانه و پسرانه استان از سوی حوزه های علمیه تأکید و تصریح کرد: متأسفانه کمبود روحانی در مدارس تنها منحصر به استان آذربایجان‌شرقی نیست، اغلب استان‌های کشور با این مشکل مواجه هستند که انتظار داریم حوزه های علمیه نسبت به این امر چاره‌اندیشی کنند.


وی آموزش عملی نماز را از برنامه های جدی آموزش و پرورش دانست و گفت: در این خصوص لزوما به کمک سایر دستگاه های اجرایی به ویژه حوزه های علمیه، مخصوصا در دوره ابتدایی نیازمندیم. اگر می خواهیم در نظام تعلیم و تربیت نقش آفرینی کرده و در مقابل فرهنگ بیگانه مصونیت ایجاد کنیم، نیازمند همکاری های نزدیک آموزش و پرورش با حوزه های علمیه هستیم.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر ارزیابی علمی و اصولی از بازخورد برنامه های فرهنگی و تبلیغی و میزان اثرگذاری آن گفت: مهم ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان توجه به موضوع نماز جماعت در مدارس استان است.


بنابر این گزارش، در این جلسه که با حضور متولیان حوزه های علمیه خواهران و برادران، آذربایجان شرقی، نهادهای فرهنگی و تبلیغی استان همراه بود، در خصوص شیوه برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، حضور روحانیت امام جماعت و آئین نامه اجرایی مدارس امین و برگزاری کارگاه های علم و دین بحث و بررسی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات