۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۰۹۱
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

علما و روحانیان فرمانده اصلی جنگ فرهنگی/ رسانه مهم‌ترین ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ سردار نقدی گفت: اگر آگاه نباشیم و به تکلیف‌مان عمل نکنیم، دشمن آن نتیجه‌ای را که در جنگ سخت نگرفته در تهاجم فرهنگی به دست می‌آورد و باید بدانید که فرمانده اصلی در این جنگ علما و روحانیان هستند.
سردار نقدي، رييس بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد گفت: پیروزی ملت فلسطین نقطه عطفی در تاریخ جهاد اسلامی است و امیدواریم همانطور که خون شهدای 17 شهریور، دامان رژیم پهلوی را گرفت، خون کودکان مظلوم غزه هم دامان رژیم صهیونیستی را بگیرد.

 

وی افزود: این که یک ملت با دست خالی و با امکانات بسیار ناچیز در حالی که ده سال است محاصره‌ هستند، توانستند در یک سرزمین بسیار محدود در برابر چهارمین ارتش مجهز جهان بایستند و آن را شکست دهند، افتخار کمی نیست.

 

نقدی خاطرنشان کرد: شاید ما تنها نسلی هستیم که این اعجاز را در عصر حاضر می‌بینیم که عده‌ای کم با دست‌های خالی در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های شیطانی پیروز می‌شوند و این را ما هفت بار در مقاطع مختلف دیده‌ایم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمن با بررسی‌هایی که در این جنگ‌ها انجام داده، به این نتیجه رسیده است که در کشور ما نمی‌تواند با جنگ نظامی به نتیجه‌ای برسد از این رو تهاجم فرهنگی را گسترش دادند و این را فهمیدند که آن‌چه باعث پیروزی‌های غزه و لبنان شد، ایمان و فرهنگ دینی است.

 

وی گفت: آن‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این عقبه فرهنگی را شناخته و می‌خواهند آن ‌را بمباران کنند و پس از این که از سال 85 از موفقیت در عملیات نظامی مأیوس شدند، بر مسأله فرهنگ تمرکز کردند و شاهد هستیم که در طی این سال‌ها تحول عظیمی در عرصه تجهیزات و ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی رخ داده است.

 

نقدی افزود: مهم‌ترین ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی رسانه بوده است که از سال 85 به بعد به‌طور ناگهانی رشد نردبانی یافت و امروز 166 شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای به‌طور برنامه‌ریزی شده برنامه‌هایی را با تنوع فراوان برای کودک سه ساله تا پیرمرد 90 ساله راه‌اندازی کرده‌اند و این در حالی است که تعداد این شبکه‌ها در سال 85 از هفت شبکه تجاوز نمی‌کرد و سخنان نسنجیده و مضحک و بدون جذابیتی را عنوان می‌کردند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما و روحانیان، در خصوص شوم بودن پدیده ماهواره خاطرنشان کرد: خوب است بدانیم که صاحبان این ماهواره‌ها صهیونیست‌های نشانه‌دار جهان هستند که این عمق فاجعه را مشخص می‌کند.

 

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند که دشمن از این راه وارد شده تا عزت آن‌ها را بگیرد و ذلیل‌شان کند و آن‌چه از دست ما بر‌می‌آید بیدار کردن مردم نسبت به این مسأله است.

 

نقدی اضافه کرد: ما باید بتوانیم یک اغناء در افکار به وجود آوریم اما مشکل ما این است که وقتی می‌خواهیم با پدیده‌های ناهنجار مقابله کنیم، عده‌ای می‌گویند برخورد فیزیکی مناسب نیست، حرف ما این است که چرا در مدارس و دانشگاه‌های ما این‌قدر عقب‌ماندگی و کاستی و نقص فرهنگی وجود دارد و کم‌کاری‌های بارز مشاهده می‌شود؟.

 

وی به نقش مهم روحانیت در این خصوص اشاره کرد و افزود: منبر‌های نورانی و خطابه‌ها و ارشادات روحانیت، فرصت بسیار مناسبی برای بیدار کردن مردم است تا آگاه شوند و خودشان این آسیب‌ها و آفات را از خود دور کنند.

 

قائم مقام فرماندهی سپاه پاسداران در امر بسیج یادآور شد: کسب اخبار، کسب علم و تنوع طلبی بهانه‌هایی است که برای استفاده از ماهواره با آن مواجه هستیم اما راه‌های دیگری‌هم برای اطلاع از اخبار وجود دارد و دلیلی برای ورود منبع فساد به منزل نیست ضمن این که بنا به فتوای امام(ره)، کسب خبر از رسانه‌های بیگانه و دشمن جایز نیست.

 

وی تصریح کرد: هیچ پایان نامه و پژوهشی از شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان مرجع استفاده نمی‌کند و تنها پنج درصد کسانی که در ایران از ماهواره استفاده می‌کنند اعلام کرده‌اند که برنامه‌های علمی هم می‌بینند در حالی‌که کتاب و مطالعه بهترین راه برای افزایش معلومات علمی است.

 

نقدی با بیان این که از وقتی ماهواره‌ها به خانه‌ها راه پیدا کرده، آمار طلاق در کشور سه برابر شده است، تأکید کرد: در پاسخ به این شبهه که این شبکه‌ها در خود کشور‌های پشتیبانی‌کننده هم پخش می‌شوند، باید گفت حاکمان فاسد و صهیونیست، ملت با‌شعور و فهیم نمی‌خواهند بلکه یک جامعه پست می‌خواهند که به حکومت‌شان ادامه دهند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر آگاه نباشیم و به تکلیف‌مان عمل نکنیم، دشمن آن نتیجه‌ای را که در جنگ سخت نگرفته در تهاجم فرهنگی به دست می‌آورد و باید بدانید که فرمانده اصلی در این جنگ علما و روحانیان هستند.

 

وی در پایان با اشاره به این که یکی دیگر از حربه‌های دشمن، ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: مسأله وحدت، مسأله مهمی است که دشمن آن را با خطر روبه رو کرده و با راه‌اندازی شبکه‌هایی که پایگاه آن‌ها در لندن است، به دفاع افراطی از تشیع و یا تسنن می‌پردازد و می‌خواهد بدین وسیله به مبانی وحدت و انسجام اسلام حمله کرده و خود را از انزوا خارج کند./930/پ202/ب4

ارسال نظرات