۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۲۰۱۲۵
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت اصفهان:

نباید به اسم اعتدال نیروهای ارزشی کنار گذاشته شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان،‌اعتدال را استفاده کردن از تمام پتانسیل های موجود دانست و گفت: این که به اسم اعتدال نیروهای مؤمن و ارزشی کنار زده شوند با شعار اعتدال سازگاری ندارد؛
معاون تبليغ مرکز مديريت حوزه علميه اصفهان، حجت الاسلام محسن عباسي

حجت الاسلام محسن عباسی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: رویکرد دولت در زمینه های مختلف روبه رشد بوده است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مدیریت قوا، ابراز داشت: دولت های مختلف در این زمینه در مسیر انقلاب و مطالبات معظم له حرکت کرده اند و گام ها روبه جلو بوده است، هر چند گاهی فراز و نشیب هایی را در دولت های مختلف شاهد بودیم.

 

 

حجت الاسلام عباسی افزود: طبیعتاً هر دولت و مجموعه ای ممکن است نقاط ضعف و قوتی داشته باشد و امید می رود طبق دیدگاه رهبر عظیم الشأن انقلاب جامعه ای روبه پیشرفت با آینده ای بهتر و تدابیر بهتر و بیشتری در انتظار کشورمان باشد.

 

 

ارتباط با آمریکا هیچ سودی نخواهد داشت

 

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در حوزه سیاست خارجی دولت ابراز داشت: بحث دیپلماتیک در همه عرصه ها خوب است؛ چرا که دولت می تواند با دنیا ارتباط برقرار سازد و خود را به جهانیان معرفی نماید و از دستاورد دیگر کشورها استفاده نماید و نقاط دارای شک و شبهه را با گفت و گو برطرف کنند.

 

 

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه تیزبینانه خود نسبت به مسأله ارتباط با آمریکا خوشبین نبودند، تصریح کرد: مسیر دیپلماتیک دولت رو به پیشرفت و تعامل خواهد بود، لیکن ارتباط با آمریکا به غیر از ضرر هیچ منفعتی برای جامعه ما نخواهد داشت، چرا که مشکل اصلی آمریکا مشکل هسته ای نیست بلکه اینها نمی خواهند اسلام پیشرفت کند.

 

 

 

نقدها نباید سمت و سوی تخریبی داشته باشند

 

 

حجت الاسلام عباسی اعتدال را  اجرای منویات دینی دانست و گفت: این که نگاه انسان نسبت به زمینه های مختلف، نگاه خوش بینانه ای باشد اعتدال است و در یک جمله اعتدال یعنی اسلام.

 

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان شروع دولت بر مبنای شعار اعتدال را یاد آور شد و گفت: بعضاً دولت انتقادهایی را به دیگر دولت ها دارد که گاهی این نقدها منصفانه نیستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در ابن باره فرمودند:" نقدها نقدی نباشد که سمت و سوی تخریبی داشته باشد" اگر نقدی صورت می گیرد باید معتدلانه و سوی پیشرفت داشته باشد نه این که صرفاً تخریبی باشند.

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: این که به اسم اعتدال نیروهای مؤمن و ارزشی کنار زده شوند با شعار اعتدال سازگاری ندارد؛ اعتدال یعنی استفاده کردن از تمام پتانسیل های موجود.

 

 

فرهنگ ما مظلوم است

 

 

حجت الاسلام عباسی به عملکرد فرهنگی دولت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: وضعیت فرهنگی جامعه وضعیت خوبی ندارد و متأسفانه برخی ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شده؛ در یک کلام فرهنگ بسیار مظلوم است، علما، مراجع و اصحاب فرهنگ از وضعیت فرهنگی ایجاد شده در جامعه راضی نیستند.

 

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اسلام و پیامبر اسلام(ص) تعریف مشخصی از فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی دارند، پس ما نمی توانیم نسبت به این مسأله سلیقه ای عمل کنیم./939/ت302/ب4

ارسال نظرات