۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۱۳۶
مسؤول فقه مقارن الازهر:

ایران رشد علمی چشمگیری داشته است/ برای مقابله با تروریست‌ها باید متحد باشیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فقه مقارم دانشگاه الازهر مصر بر ضرورت وحدت و همدلی امت اسلامی تأکید کرد و گفت: تنها با وحدت و همدلی مسلمانان است که می‌توان در برابر تروریسم، تعصب و افراط گرایی پیروز شد.
رييس بخش فقه مقارن الازهر مصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا، شیخ احمد محمود کریمه مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر پیش از ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوهران با حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان روند آموزشی و پژوهشی حوزه‌ علمیه خواهران قرار گرفت.

وی در این دیدار به بیان تاریخچه مصر پرداخت و با بیان این‌که دانشگاه الازهر منسوب به حضرت زهرا(س) است، گفت: در اسلام به علم آموزی تأکید فراوان شده و این مسأله بر هر زن و مردم مسلمان واجب است.

مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر با بیان این‌که تبلیغ اسلام با کمک زن مسلمان آغاز شد، اظهار کرد: نباید نقش پیشتاز حضرت خدیجه(س) را در راه ترویج دین اسلام فراموش کرد.

شیخ احمد محمود کریمه با اشاره به نقش بی بدیل زنان در راستای رشد و بالندگی اسلام، خاطرنشان کرد: نخستین کتاب حدیثی که در اسلام نوشته شود مربوط به حضرت زهرا(س) است و ایشان با استقامت و پایداری نقش مهمی در پایداری اسلام دارند.

وی در ادامه با بیان این‌که امروز یک سری مظاهر و آموزه‌های غلط نسبت به زنان به وجود آمده است، ابراز کرد: این مسائل نتایج سنت‌های غلطی است که از گذشته به ما ارث رسیده است.

مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر خاطرنشان کرد: وقتی از قهرمانی سخن به میان می‌آید باید از حضرت زینب(س) نام برد که چگونه با عزت برگرفته از روح اسلامی در برابر ظلم و طغیان ایستاد.

وی ادامه داد: بسیاری از بانوان اهل بیت(ع) همچون سیده نفسیه مصر را برای زندگی انتخاب کردند که این مسأله برای مصر افتخار است و ایشان یکی از اساتید امام شافعی بوده است.

مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر در ادامه با بیان این‌که از دهه شصت تا کنون 2 هزار مؤسسه آموزشی ویژه دختران در مصر تأسیس شده است،‌ گفت: در دانشگاه الازهر تفکیک جنسیتی اجرا می‌شود و بانوانی از هشتاد کشور جهان در مصر مشغول به تحصیل هستند.

شیخ احمد محمود کریمه با بیان این‌که بانوان مشغول به تحصیل در دانشگاه الازهر به مسأله تبلیغ اسلام نیز اهمیت می‌دهند، افزود: آموزش‌های دانشگاه الازهر بر اساس مذهب و فرهنگ اهل سنت است اما در مقاطع تکمیلی مذهب تشیع را نیز به رسمیت می شناسند.

وی همچنین از فضای علمی کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار شگفتی کرد و با بیان این‌که این مسأله را به محض ورود به مصر بیان خواهم کرد، ابراز داشت: امیدوارم همکاری و تعاملات علمی میان دو کشور بیشتر شود.

مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر در پایان وحدت و همدلی امت اسلامی را خواستار شد و اظهار کرد: تنها با وحدت و همدلی مسلمانان است که می‌توان در برابر تروریسم، تعصب و افراط گرایی پیروز شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات