۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۲۰۱۳۷

ثبت وقف 12 میلیارد ریالی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت وقف 12 میلیارد ریالی در شهرستان تبریز خبر داد و گفت: روند ثبت موقوفات جدید در استان ادامه دارد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت حمید زند پوربارنجی با وقف زمینی به مساحت 240 متر مربع به ارزش 12 میلیارد ریال با نیت ساخت بنیاد خیریه و فرهنگی، قرآنی امام حسن مجتبی(ع) در تبریز نام خود را در جمع واقفان خیراندیش ثبت کرد.

 


وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از دوهزار و 800 موقوفه و 11 هزار رقبه در سطح استان وجود دارد که برای امور فرهنگی و اقتصادی استفاده می شود، گفت: حرکت حسنه وقف درآذربایجان شرقی و قدمت آن به 760 سال پیش باز می گردد و در طول سالیان واقفان بسیاری را در حافظه خود ثبت کرده است.

 


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امسال سعی داریم سند 900 موقوفه در آذربایجان شرقی اخذ شود، تصریح کرد: برنامه اوقاف استان سنددار کردن دو هزار موقوفه آذربایجان شرقی است، افزون بر این‌که مشکل هفت هزار متر مربع موقوفه ای در شهرستان جلفا رفع شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم رونمایی از ضریح امام‌زاده سیدحمزه در روستای زاوشت بناب خبر داد و اظهار داشت: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بدون فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی میسر نخواهد بود، از این رو طرح های توسعه و بهسازی در امامزادگان شاخص ادامه دارد.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به تأکید نبی اکرم(ص) به مودت با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: امامزادگان جزء ذوی‌القربی هستند و باید در تمام مراحل مورد تکریم قرار گیرند، امروز امام‌زادگان مأمن امنی برای مردم گرفتار هستند و هر زمان به مشکل می‌خورند، با حضور در این اماکن مقدس به آرامش می‌رسند.

 


وی از مساعدت‌ اهالی در ساماندهی دو امام‌زاده موجود در شهرستان بناب تقدیر کرد و گفت: تأمین منابع ساماندهی امام‌زادگان را نذورات مردمی، منابع ابلاغی سازمان اوقاف و کمک‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان است که البته بیشتر اعتبارات ساماندهی امام‌زادگان از محل نذورات مردمی است.

 


حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: نذورات هر یک از اموال موقوفه صرف هزینه‌های همان موقوفه شده و کسی حق ندارد به غیر از نیت موقوفه درآمدها را در مصارف دیگر هزینه کند، که برای احداث ضریح آستان مطهر سیدحمزه زاوشت بناب 450 میلیون ریال هزینه شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در پایان از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان در تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن برگزار می شود که ثبت نام برای شرکت در مسابقات آغاز و تا 20 مهر ماه سال جاری ادامه دارد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات