۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۲۰۱۶۸
با پذیرش 20 طلبه جدید؛

سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله بهجت(ره) قم که سال گذشته از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، هر ساله از میان نخبگان دانش‌آموزی پرورش یافته در مراکز تربیت محور سراسر کشور طلبه می‌پذیرد.
مراسم افتتاحيه دومين سال تحصيلي مدرسه علميه آيت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه علمیه حضرت آیت‎الله بهجت(ره) که از سال گذشته طی مراسمی با حضور علما، بزرگان و طلاب علوم دینی افتتاح شد و برنامه آموزشی خود را به صورت رسمی آغاز کرد، پیش از ظهر امروز با برگزاری مراسمی در حسینیه سیدان قم، ورود به دومین سال تحصیلی‌اش را جشن گرفت.

 

در این مراسم که حجج اسلام والمسلمین رضا رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ، مهدی طائب استاد درس خارج حوزه علمیه قم و جمعی از طلاب علوم دینی حضور داشتند، نماینده مقام معظم رهبری در اروپا به تبیین ویژگی‌های طلبه تراز انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی با بررسی چرایی ورود یک فرد به حوزه و انتظار جامعه نسبت به روحانیت، از طلاب جدیدالورود خواست که ارتباط خود را با خدا تثبیت و تقویت کنند تا بتوانند به خوبی این ارتباط را در جامعه منتشر کرده و مردم هم به واسطه این ارتباط از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیمه شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: عبودیت به معنای دقیق کلمه با اجتناب از طاغوت حاصل می‌شود و به واسطه این عبودیت انسان در امنیت خواهد بود که رسالت انبیای الهی چنین بوده و رسالت علما و بزرگان دین نیز چنین است.

 

در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام نصرت الله عباسی مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مدرسه در سال گذشته پرداخت و شیوه پذیرش استاد و ارزیابی طلاب را در این واحد علمی آموزشی تشریح کرد.

 

وی با اشاره به اردوی آموزشی طلاب این مدرسه علمیه که در تابستان گذشته و در منطقه دماوند برگزار شد، گفت: در این اردو افزون بر برگزاری کارگاه‌های صرف و نحو، کلاس‌های قرآن و بیان احکام، تعدادی از دروس سال آینده طلاب مورد بررسی قرار گرفت.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت (ره) همچنین با اشاره به دومین فراخوان پذیرش این مدرسه که سال گذشته از میان نخبگان دانش‌آموزی به عمل آمد، گفت: در این زمینه 80 مصاحبه علمی انجام شد که در نهایت 20 نفر طلبه جدید پذیرفته و وارد مدرسه شدند.

 

براساس این گزارش، با توجه به پذیرش 20 طلبه در سال نخست فعالیت مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله بهجت‌(ره)، در حال حاضر 40 طلبه در پایه‌های اول و دوم به تحصیل علوم دینی و حوزوی در این مدرسه پرداخته و معارف اهل بیت‌(ع) را فرا می‌گیرند.

 

مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) قم که سال گذشته از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، هر ساله از میان نخبگان دانش‌آموزی پرورش یافته در مراکز تربیت محور سراسر کشور، طلبه می‌پذیرد.

 

این مدرسه که ساختمان آن در خیابان انقلاب (چهارمردان قم) روبروی کوچه 27 قرار دارد، با هدف جذب و آموزش دانش آموزان ممتاز، با اولویت متربیان مراکز تربیت محور کشور و با هدف پرورش فقیه، مهذب و انقلابی راه اندازی شده است.

 

حجج اسلام والمسلمین رضا رمضانی، مهدی طائب، سائلی، ضرابی و ترابی به عنوان هیئت امنای مدرسه، پشتیبانی و اشراف فکری بر فعالیت‌های آن دارند و نقطه نظرات و رهنمودهای ایشان چشم انداز آتی مدرسه را رقم خواهد زد./920/پ202/ی

ارسال نظرات