۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۲۰۱۷۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب و جمع آوری بیش از 35 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی از جمله اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری از مجموع کمک‌های مردم نیکوکار استان بیش از 35 میلیارد ریال به صندوقهای صدقات این نهاد واریز شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.


دشتی افزود: این در حالیست که طی 5 ماهه اول سال گذشته بیش از 28 میلیارد ریال صدقه در سطح استان جمع آوری شده بود. در آذربایجان‌شرقی بیش از 342 هزار و 573 صندوق صدقه وجود دارد که از این تعداد 11 هزار و 247 صندوق بزرگ،6 هزار و 372 صندوق متوسط و 324 هزار و 954 صندوق کوچک است.


وی ا بیان اینکه ضریب نفود صندوق‌های صدقات نسبت به خانوار در سطح استان 32 درصد است، تصریح کرد: شهرستان تبریز با 136 هزار و 153 صندوق صدقه و 16 میلیارد ریال بیشترین تعداد صندوق و صدقات جمع آوری شده در بین شهرهای استان را به خود اختصاص داده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه صدقات به سه شکل سنتی، مکانیزه و الکترونیکی جمع آوری می شود خاطر نشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش صدقات به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده در اختیار خانواده‌های نیازمند و محروم استان آذربایجان‌شرقی قرار می‌گیرد.


طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب برگزار شد


پنجمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی با حضور اعضای هیأت رییسه دانشگاه ها و جمعی از اساتید هیأت علمی و همچنین حجت الاسلام نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برگزار شد.


حجت الاسلام نقدی در سخنانی به تبیین سرفصل های مصوب طرح ضیافت اندیشه پرداخت و با توجه به برگزاری سطح یک تعلیم و تربیت اسلامی با نگاهی گذرا به سطح یک، وارد مباحث سطح دو تعلیم و تربیت اسلامی شد و به نظام تعلیم و تربیت در اسلام اشاره کرد.


این دوره به مدت چهار روز در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه دانشگاه بناب برگزار شد که در اختتامیه طرح به برگزیدگان مسابقه پیامکی جوایزی اهدا شد و در پایان قرعه کشی کمک هزینه حج عمره برای یکی از اساتید هیأت علمی شرکت کننده در طرح ضیافت انجام پذیرفت.


هدف دشمن تضعیف ایمان و ارزش های شیعی است


محمدعلی نصرتی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در همایش استانی پیشگیری از اعتیاد اظهار داست: هدف دشمن با ناکامی در دفاع مقدس و انواع توطئه ها، تضعیف ایمان و ارزش های ماست تا با هجمه های مختلف فرهنگی ما را خلع سلاح کند.


وی افزود: نظام سلطه به دنبال ناکامی در دفاع مقدس و رسیدن به منافع خود، هجمه فرهنگی را راهبرد خود قرار داده چنانکه رهبر فرزانه انقلاب هم با درایت آن را سال هاست که گوشزد می کنند، امروز ترویج مواد مخدر در میان مردم ایران به خصوص جوانان از شگردهای دشمن برای دست یافتن به اهداف خود است.


مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی، با هشدار به این‌که مواد صنعتی امروز جای مواد سنتی را در بین معتادان گرفته و اثرات آن خطرناکتر از مواد سنتی است، از شیوع آن در بین بانوان خبر داد و  گفت: با کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف کنندگان، ناامنی اجتماعی و اخلاقی در جامعه روز به روز بیشتر می شود که مسئولان همه نهادها باید امکانات مادی و معنوی را پای کار بیاورند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.


وی نظارت اجتماعی، آگاه سازی، ارتقا مهارت برخورد با معتادان و همچنین تقویت بنیه اعتقادی خانواده ها را از نکات قابل توجه در پیشگیری از اعتیاد دانست و تصریح کرد: ملت و دولت باید در این موضوع مهم که امروز در فضاهای مجازی به صورت اغواگرانه گسترش یافته، دست به دست هم دهند تا در این برهه حساس، با تکیه بر ارزش ها و باورهای خود و با نجات جوانان از گرداب اعتیاد دشمن را ناکام بگذاریم.


ولایت تکیه‌گاه و حیات ملت ایران است


حجت الاسلام ابوالفضل ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در آیین شکرگزاری و دعا برای سلامتی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در تبریز اظهار داشت: مردم تبریز قطب عشق و ارادت به ولایت در ایران اسلامی هستند و نگاه ایشان به رهبری نظام، بعنوان تکیه گاه حیات معنوی و ظاهری است.


وی برگزاری آیین شکرگزاری مردم تبریز برای سلامتی و دعا برای طول عمر رهبری را نشان از وفاداری و ولایتمداری مردم تبریز دانست و گفت: اوج نگاه دشمنان متوجه محوریت اصلی نظام که همان ولایت فقیه محسوب می شود، است، چراکه تاثیر پذیری جهان اسلام از مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با تأکید بر بیداری مردم تبریز و نقش تعیین کننده ایشان در حرکت های دفاع از ولای فقیه گفت: در همین راستا مردم برای شکرگزاری به درگاه خداوند به موجب سلامتی رهبری، قوت قلب ایشان و برآورده شدن حاجات دعا می کنند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات